piątek, 21 października 2011

Schab w sosie pieczarkowo śmietanowym

Są takie potrawy które kojarzą mi się z jesienią. Jedną z nich właśnie jest schab w sosie śmietanowo pieczarkowym. Bardziej niż sam schab chodzi o sos. Zawsze w okresie kiedy liście już się za złociły przygotowywała go moja mama. Wybierała najdorodniejsze pieczarki a śmietanę stosowała prawdziwą wiejską. Mamy rodzinne gospodarstwo wiejskie pod Warszawą. Tą dobrą i aksamitną śmietanę mama przywoziła właśnie stamtąd. Ja jednak musiałem użyć kupnej, gdyż czas nie pozwalał mi niestety pojechać bo prawdziwą wiejską :) Mam nadzieję że zasmakuje Wam moja dzisiejsza propozycja i miło spędzicie przy niej weekend :) Smacznego.

Potrzebne produkty:

1 kg schabu bez kości (ja użyłem od razu pokrojonych porcji)
1 kg pieczarek
kostka masła
musztarda chrzanowa
śmietana 18%
sól ziołowa
ocet balsamiczny na czerwonym winie
olej ryżowy
dwie torebki kaszy gryczanej



Przygotowanie:
Na początku trzeba przygotować sos pieczarkowy. Pokrójcie pieczarki w plasterki. W między czasie rozpuśćcie na patelni kostkę masła, pilnując jednocześnie żeby masło się nie przypaliło. Jak już pokroicie pieczarki wrzućcie je na patelnię. Na początku trochę je podsmażcie a potem duście je pod przykryciem przez 15 minut.

Kiedy pieczarki będą już gotowe dolejcie do nich śmietanę. Od razu zacznijcie energicznie mieszać żeby śmietana się nie zważyła. Kiedy już połączy się z masłem i na patelni będziemy mieli jednolity sos dodajemy dwie łyżeczki musztardy chrzanowej. Mieszamy i gotujemy jeszcze pod przykryciem przez 7 minut.

Kiedy sos mamy już gotowy zajmijmy się schabem. Tutaj sprawa jest prosta. Podgrzejcie na patelni łyżkę oleju ryżowego i dodajcie parę kropel octu balsamicznego. Wrzućcie schab na patelnie i po prostu podsmażcie go. Kiedy już będzie gotowy wrzućcie go do sosu z pieczarkami i poduście jeszcze przez 7 minut razem.

W między czasie ugotujcie kasze gryczaną z łyżką soli, wyłóżcie na talerz i Wasz obiad jest gotowy.



2 komentarze:

  1. Ciekawe połączenie schabu z balsamico i pieczarek z musztardą. Zapamiętam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym chętnie taki schab z pieczarkami. Rzeczywiście pasuje do tej pory roku :)

    OdpowiedzUsuń