sobota, 15 października 2011

Spaghetti po mojemu

Moja miłość do kuchni włoskiej trwa już od dłuższego czasu. Jednak dopiero od niedawana sam eksperymentuje z tradycyjnymi przepisami tworząc ich własne wersje. Spaghetti przygotowane przeze mnie to w pewien sposób sprzeciw przeciwko gotowym sosom które możemy szybko podgrzać i przerzuć na makaron. Ich smak jest oczywiście dobry, jednak nie ma chyba nic lepszego niż własnej roboty sos. Daje nam to możliwość doprawienia go tak jak lubimy. Używamy tych przypraw które nam pasują i tym samym nadajemy daniu tego niepowtarzalnego i indywidualnego charakteru. Taki sos jest też znacznie bardziej pożywny bo zawiera tylko naturalne produkty. Wiadomo nie zawsze mamy czas na duszenie pomidorów i myślenie o odpowiednich do niego ziołach. Jednak jeśli możemy raz na jakiś czas wygospodarować chwilę to spróbujmy poświęcić ją właśnie na eksperymenty ze smakiem. Bo te potrafią być naprawdę inspirujące. Mam nadzieję że moja wersja spaghetti również was zaskoczy :)

Potrzebne produkty:

5 dużych świeżych pomidorów
3 główki czosnku
kilogram mięsa mielonego (ja użyłem drobiowego)
makaron do spaghetti
olej ryżowy
ocet balsamiczny
sól ziołowa
rozmaryn
bazylia
oregano


Przygotowanie:

Na początku natnijcie krzyżyk na czubku pomidorów. Następnie zagotujcie wodę i wrzątkiem polejcie pomidory. Następnie zacznijcie powoli zdejmować skórkę z pomidorów. Kiedy już to zrobicie. przetnijcie pomidory na pół i wydrążcie z nich gniazda. Jak już to zrobicie pokrójcie pomidory w drobną kostkę.

W między czasie rozgrzejcie na patelni 3 łyżki oleju ryżowego. Kiedy zacznie już syczeć wrzućcie na patelnie pomidory i dodajcie do nic łyżeczkę soli morskiej, łyżeczkę rozmarynu, łyżeczkę oregano, łyżeczkę bazylii i na koniec polejcie wszystko dwiema łyżeczkami octu balsamicznego.

Wszystko wymieszajcie i smażcie, najpierw bez przykrycia przez 10 minut, następnie zmniejszcie temperaturę i duście pomidory z ziołami około 15 - 20 minut. Kiedy sos bedzie już gotowy na patelni usmażcie na oleju ryżowym z odrobiną soli ziołowej mięso mielone. Kiedy mięso będzie już gotowe dorzućcie je do pomidorów, przemieszajcie i gotujcie jeszcze około 10 minut razem.
Makaron ugotujcie wedle uznania. Jedni lubią al dente inni bardziej rozgotowany. Tutaj to wszystko zalezy od upodobań. Ja oczywiście do wody przy gotowaniu dolewam oleju jednak wiem że prawdziwi Włosi nigdy by tego nie zrobili. Tak samo jak nigdy ugotowanego makaronu nie przelali by wodą.
Na koniec przeżucie makaron na talerz a następnie wlejcie na niego sos. Spaghetti gotowe. Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Mnie zaskoczyły w przepisie te trzy główki czosnku, ale na zdjęciu zobaczyłam 3 ząbki więc się uspokoiłam. Świetnym pomysłem dodatek octu balsamicznego. Widzę że używamy tego samego octu i oleju w kuchni;)


    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Też wielbimy spaghetti. U nas sos zawsze z balsamico, zawsze z sosem sojowym, zawsze ze swiezo zmielonymi goździkami. Itede. Danie, które gości na naszym stole najczęściej. :-))Pozdrawiam :-))

    OdpowiedzUsuń