sobota, 10 grudnia 2011

Blok Czekoladowy

Ja nie pamiętam czasów kiedy blok czekoladowy był wielkim hitem. Jednak z opowieści mojej mamy wiem, że był to jeden ze sposobów na odrobinę słodkości w tych czasach. Kiedy się rodziłem PRL zmierzał już ku krańcowi. Wychowywałem się już w czasach kiedy wiele było dostępne. Lata 90 to w zasadzie moja młodość. Dorastałem w czasie kiedy Polska się odradzała. Razem z nią chłonąłem nowości. Jednak blok czekoladowy to jedna z rzeczy, która moja matka dalej raz na jakiś czas przygotowywała. Chcąc odtworzyć ten smak dla siebie na nowo poprosiłem ją o przepis. Oto co wyszło z moich prób :)

 Potrzebne produkty:

1 margaryna
szklanka cukru
4 łyżki kakao
250 g. herbatników maślanych (lub innych)
pół szklanki wody
400 g. mleka w proszku
starta skórka pomarańczowa
aromat pomarańczowy

Przygotowanie:

Rozpuśćcie margarynę w garnku. Kiedy już się rozpuści dorzućcie kakao, cukier, wodę i wszystko dokładnie wymieszajcie. Odstawcie i poczekajcie aż ostygnie. Kiedy będzie lekko ciepłe dorzućcie mleko w proszku i wszystko zmiksujcie na gładka masę. Na koniec dorzućcie garstkę startej skórki pomarańczowej i odrobinę (dwie łyżeczki) aromatu pomarańczowego.

W między czasie kiedy nasze ciasto stygnie kruszymy herbatniki. Kiedy ciasto będzie już wymieszane dorzućcie do niego herbatniki, wymieszajcie a całość przerzućcie do wyłożonej papierem do pieczenia formy na ciasto. Wierzch wygładźcie wilgotną dłonią i całość wstawcie do lodówki na kilka godzin :) Smacznego :)


18 komentarzy:

  1. Pycha;) Już się zbieram od dłuższego czasu żeby zrobić taki blok, ale jakoś nie wyszło;)

    OdpowiedzUsuń
  2. a miałam dzisiaj robić...:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam taki blok. To dla mnie smak dziecinstwa... :))

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba zrobimy na wigilię:)

    OdpowiedzUsuń
  5. pamiętam taki blok z dzieciństwa. Pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. pamiętam z dziecistwa - na blogu też zamieściłam oryginalny przepis na ten blok - przepis z zeszytu mojej matki. To faktycznie był hit!

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest wlasnie to, do czego sie zabieram juz dlugo. Przepyszny musi byc ten blok czekoladowy:)Swieta beda idealna okazja, zeby wreszcie pojawil sie taki i u mnie:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja mama właśnie o takim wspominała. Musi smakować niesamowicie słodko. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś zrobiłam i polubiłam, bo zupełnie nie znałam tego smakołyku wcześniej :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis idealny, dzięki! Dla mnie cokolwiek za tłusty ten smakołyk, ale mężczyzna się zajada, a o to chodziło :))) Właśnie robię Twój blok po raz trzeci...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejciu to takie miłe jak się okazuje, że moje przepisy jednak ktoś wykorzystuje :)

      Usuń
  11. @Anonimowy bardzo się cieszę że przypadł do gustu :) Na zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. u mnie maasło widac takie skrzepniete kawałki i wyszło takie gumowate....czyli nie te smaki z prlu

    OdpowiedzUsuń
  13. Blok ten przypomina mi smak dzieciństwa...

    OdpowiedzUsuń
  14. oooo moja specjalność :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Do środka bloku, z herbatnikami, można wrzucić garść pokruszonych orzechów włoskich (też orzechami ozdobić wierzch. Orzechy włoskie podnoszą niesamowicie jego smak. Przy czym ja używam masło zamiast margaryny. G

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt można się bawić tym co w środku. Następny razem dodamy orzechy, dzięki za poradę :)

      Usuń