piątek, 27 stycznia 2012

Podróż po kulturze i smaku

Tym razem nie będzie przepisu, ale ciągle zostajemy w temacie gotowania. Jako miłośnik włoskiej kultury i kuchni bardzo zaciekawiła mnie książka "Sekrety Włoskiej Kuchni". Na początku myślałem że będzie to kolejne spojrzenie na przepisy włoskie, jednak bardziej mylić się nie mogłem. Książka bowiem jest pełna niespodzianek. Nie tylko znajdziemy w niej ciekawe opisy przepisów, ale poprzez opisywaną w niej kulturę konkretnych regionów Włoch dowiemy się wiele na temat tradycji i historii.
Napisana jest bardzo przystępnym i wciągającym językiem. Mimo że ma grubo ponad 400 stron to jest się wstanie przeczytać ją w ciągu jednego dnia. Nigdy nie sądziłem że kultura i historia mogą odgrywać aż tak wielka rolę w gotowaniu. Polecam wszystkim gorąco tą książkę, zwłaszcza teraz w zimowe wieczory :)

6 komentarzy:

  1. Jeszcze jestem w trakcie czytania, ale podobają mi się te podsumowania przepisowe z każdego regionu/tematu. Szczerze mówiąc histeryczne przydługie fragmenty omijałam a skupiałam się na opisach jedzenie/ gotowania:)))

    Jeśli mogę: Robię badania magisterskie. Szukam osób w wieku 18-30 lat, mieszkających z rodzicami. Bardzo proszę o pomoc, a za wszelkie zaangażowanie dziękuję! Jeśli sami nie spełniacie warunków badania roześlijcie proszę znajomym. Zapraszam na wydarzenie! http://www.facebook.com/events/358503757495487/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobała mi się ta książka - ciekawa, pełna informacji, ale na tyle lekko napisana, że nie zanudza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem wielką miłośniczką kuchni włoskiej. Dziękuję za rekomendację, będę tą pozycję zapewne wypatrywać na półkach w księgarniach :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tę książkę- taka długa, a wcale nie nudzi! Choć może nie jestem obiektywna, bo uwielbiam włoską kuchnię;D

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniała książka, wyjątkowe spojrzenie na moją ukochana włoską kuchnię przez pryzmat historii miejsca. Oczywiście po przeczytaniu jej utwierdziłam sie w przekonaniu że Włochy to jedyny słuszny kierunek mojej wyprawy wakacyjnej

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka jest cudowna. Ja żałuję, że mało takich wychodzi. uwielbiam książki które poza tym że prezentują przepisy pokazują jeszcze jakieś fajne historie :) W chwili obecnej zachwycam się książką Sophie Dahl :)

    OdpowiedzUsuń