poniedziałek, 29 października 2012

Jabłkowe racuszki

Racuszki jabłkowe robiła moja mama, kiedy nie było w domu nic słodkiego a ja jako mały i denerwujący berbeć robiłem wielki raban, że chce słodkie. A wiadomo jak czasem dziecko czegoś chce to nie przestań do póki tego nie dostanie.
No i tak właśnie sam w weekend znalazłem się w sytuacji gdzie chciałem coś słodkiego a w domu pustki. No i tak powstały moje jabłkowe racuszki.

Składniki:
2 szklanki mąki
180 gram jogurtu naturalnego gęstego
2 jajka
szczypta soli
łyżeczka proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
3 łyżeczki cukru
konfitura jabłkowa
1 łyżeczka cynamonu
mleko - tutaj dodajemy na oko, ciasto ma mieć konsystencję śmietany gęstej, więc mleka potrzebujemy tyle żeby uzyskać taką konsystencję
olej do smażenia



Przygotowanie:
Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy jajka, jogurt, sól oraz łyżeczkę proszku do pieczenia. Wszystko ze sobą porządnie mieszamy. Kiedy powstanie nam w miarę klarowna konsystencja ciasta, dosypujemy cukier waniliowy oraz zwykły cukier i cynamon. Znowu mieszamy stopniowo dolewając mleko. Kiedy nasze ciasto będzie już miało pożądaną konsystencję dodajemy konfiturę jabłkową. Jeśli ciasto straci trochę swojej pierwotnej masy dodajmy trochę mąki.
Smażąc należy kłaść łyżeczką małe porcje masy na patelnię, placuszki same ładnie się rozejdą po powierzchni patelni. No i nasza słodka przekąska gotowa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz