wtorek, 18 grudnia 2012

Francuski smakołyk

Eksperymentując z ciastem francuskim wpadłem na pomysł żeby zrobić coś więcej niż zwykłe croissanta. Zacząłem bawić się ciastem i jego ułożeniem. Dodałem parę składników i wyszło mi ciasteczko, które nazwałem "Francuski smakołyk". Staram się zawsze mieć parę zamrożonych dla gości. Wystarczy je wrzucić do piekarnika na kilka minut i podawać takie jeszcze cieplusie :)



Składniki:

Ciasto:
20 gram świeżych drożdży
250 gram mąki + do podsypywania
100 ml mleka (musi mieć temperaturę pokojową)
20 gram cukru
pół łyżeczki soli
1 jajko
180 gram masła

Przepis na budyń:
2 szklanki mleka
1 łyżka masła
opakowanie cukru waniliowego
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 żółtka

Dżem według smaku ja dałem malinowy

Przygotowanie:

Ciasto:
Mąkę przesiewamy i dodajemy do niej pokruszone drożdże, mleko, cukier, jajko, sól i pokrojone w małe kosteczki masło. Wszystkie składniki należy teraz porządnie zagnieść. Gdy utworzy nam się już gładka i zwarta masa trzeba ją przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na jakieś 30 minut do wyrośnięcia.

Po wyjęciu ciasta należy je porządnie rozwałkować. Po rozwałkowaniu wycinamy z niego duże kwadraty. Środek kwadratu smarujemy dżemem malinowym i rogi zawijamy do środka. Na środku tam gdzie stykają się rogi kładziemy przygotowany budyń. Całość pieczemy około 20 - 30 minut w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku.

Przepis na budyń:
Ugotować 1,5 szklanki mleko z masłem i cukrem waniliowym. Pozostałą część mleka mocno zmiksować z żółtkami i mąką ziemniaczaną. Przygotowaną masę wlać do gotującego się mleka, obniżyć temperaturę i mocno mieszać.

Gdy budyń się zsiądzie jest gotowy. Teraz tylko wystarczy go słodzić :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz