wtorek, 4 grudnia 2012

Pierogi z serem

Wróciłem ostatnio z pracy i zacząłem się zastanawiać co mógłbym zrobić sobie na obiad. W poszukiwaniu inspiracji zacząłem przeglądać Internet. Moja inspirację znalazłem przeglądając profile na pinterest.com No i stał się, zostałem oficjalnie zaatakowany przez pierogi :)
Jednak za nim przystąpiłem do gotowania postanowiłem trochę poczytać na ich temat. Nie wiem czy wiecie, ale okazało się, że pierogi wcale nie pochodzą ze kuchni staropolskiej. Dowiedziałem się, że ta potrawa przywędrowała do nas z Chin, gdzie są one jednym z głównych posiłków jakimi wita się Nowy Rok. Zapewne te Chińskie mają jakieś orientalne dodatki, ja jednak postanowiłem, że zrobie klasyczne z serem, bo akurat miałem go w lodówce.

Składniki do ciasta:
3 szklanki mąki
1 łyżeczka soli
1 szklanka letnie wody
1 jajko

Składniki do farszu:
1 kg białego sera
2 białka
cukier waniliowy
2 łyżki cukru pudru
kilka kropel zapachu waniliowego
3 łyżki śmietany



Sposób przygotowania:
Na blacie lub stolnicy usypujemy z mąki kopiec. W między czasie sól rozpuszczamy w wodzie. W przygotowany kopiec wlewamy wodę, wbijamy jajko i zagniatamy ciasto, aż będzie sprężyste i aksamitne.

Przygotowanie farszu zależy od Naszych własnych smaków. Ja proponuję najpierw utrzeć ser z cukrem waniliowym. Następnie dodać do tego paczkę cukru waniliowego oraz 2 łyżki cukru pudru. W między czasie należy ubić białka na sztywna pianę. Następnie wymieszać ją z przygotowanym serem, 2 łyżkami śmietany i zapachem waniliowym. No i masa gotowa.

Dalej trzeba już tylko rozwałkować ciasto, wyciąć kółeczka (ja to robię szklanką) no i nadziewać i lepić pierogi.

Gotować pierogi należy w osolonej i wrzącej wodzie. Poczekać aż wypłyną i dać im jeszcze 2 - 3 minuty.

Smaczengo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz