piątek, 22 lutego 2013

Sałatka z czerwonej kapusty

Lekka, prosta i przyjemna sałatka :) Dla mnie idealna na przykład do schabowego, albo mielonego.



Składniki:
1 mała główka czerwonej kapusty
1 duża cebula
1 duże jabłko
sól do smaku
pieprz do smaku
cukier
ocet lub sok z cytryny
majonez

Przygotowanie:
Kapustę poszatkować i wrzucić na osolony wrzątek. Do wody dodać trochę octu i chwilę gotować ok. 15 minut. Cebulę obrać, pokroić i wyłożyć na durszlak. Następnie wylać na nią kapustę razem z wrzątkiem i zostawić do obcieknięcia i wystygnięcia. W ten sposób sparzy nam się cebula i będzie lekko miękka. Jabłko obrać ze skórki i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Wymieszać razem z kapustą i cebulą. Doprawić do smaku cukrem, pieprzem i majonezem.

7 komentarzy:

  1. Jeśli taką surówkę -ale bez majonezu-wrzucisz na lekką zasmażkę i dodasz więcej startego jabłka, suszoną żurawinę lub/i rodzynki a całość poddusisz z niewielką ilością czerwonego, wytrawnego wina, to będziesz mógł nacieszyć kubki smakowe, szczególnie w połączeniu z dziczyzną, ewentualnie wieprzowiną :-)) smacznego...

    OdpowiedzUsuń
  2. Po 15 min gotowania otrzymałam kapuścianą papkę , wydaje mi się że poszatkowałam za drobno . Może innym razem się uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, nie może być za cienko poszatkowana. Dodatkowo polecam pilnować podczas gotowania. Każda kuchennka torche inaczej gotuje, wszystko zależy tez od garnków :) Niestety nie da się podać przpeisu idealnego. Każdy na blogu pisze według swojego sprzętu :) Ale polecam próbować :)

      Usuń
  3. Ocet w wodzie powinien częściowo zapobiec rozgotowaniu, jest tylko kwestia jego ilości -trzeba poeksperymentować. Poza tym kapusty niby identyczne a nieraz różnią się twardością i smakiem (goryczką). Myślę że po 5, 10 minutach gotowania warto skosztować. Uwielbiam czerwoną kapustę, ale najbardziej duszoną, słodko-kwaśną, nie na winie tylko z octem i kwasem z porzeczek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja ulubiona surówka. Ale warunek - kapusta musi się gotować dokładnie 7 minut, potem jest ju z paćka. Ale racja - próbować trzeba, czy to juz.... Dopiero potem skrapiam octem, dodaje cebulke, jabłko i olej, solę i studzę. Moja wersja bez majonezu. Też super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę bardzo dobra.

      Usuń
  5. Mi się nie rozgotowała ale pilnowałam czasu i użyłam octu winnego

    OdpowiedzUsuń