poniedziałek, 4 marca 2013

Ciasto waniliowe bez jajek

Eksperymentując w kuchni postanowiłem przygotować ciasto bez jajek. Z jednej strony skłoniła mnie do tego chęć eksperymentu, z drugiej zaś brak jajek w lodówce. Miałem chęć na coś słodkiego jednak brak jajek mnie na początku zablokował w tworzeniu słodkich przysmaków. Poszperałem trochę w necie i znalazłem przepis na waniliowe ciasto bez jajek. No to do dzieła pomyślałem.



Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 budyń waniliowy XXL
1,5 łyżki octu
1 szklanka zimnego mleka
0,5 szklanki oleju
cukier waniliowy XXL
łyżeczka aromatu waniliowego



Przygotowanie:
Mąkę z budyniem (suchym) i sodą przesiewamy do miski, dosypujemy cukry. Dolewamy płynne składniki i mieszamy do połączenia.Wylewamy do wysmarowanej masłem i obsypanej mąką tortownicy.

Pieczemy 40-50 minut w 180 stopniach (do suchego patyczka).

7 komentarzy:

  1. Witam, widzę, że mój przepis zaczyna hulać po necie ;) Mam pytanie czy ciasto smakowało? I czy mogłabym prosić o komentarz pod przepisem na moim blogu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, czy mozna Pana zdaniem pominac w przepisie ocet?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ocet jest potrzebny żeby ciasto wyrosło ( reaguje z sodą podczas pieczenia )

      Usuń
    2. Ale można zastąpić sodę + ocet zwykłym proszkiem do pieczenia. Jedna porcja sody(z octem) to 2-3 razy więcej proszku do pieczenia :)

      Usuń
  3. Ciasto pycha!!! :) jedno z lepszych !

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto faktycznie bardzo dobre ja zrobiłam do niego polewe czekoladowa pycha 😋

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie proste przepisy :) Ciasto świetne - sprawdziłam :)

    OdpowiedzUsuń