poniedziałek, 11 marca 2013

Muffinki z białymi truflami Wawelu

Otrzymałem paczkę cukierków Wawel Trufle Białe. Na początku chciałem je zjeść na raz bo uwielbiam ten lekko alkoholowy smak. Jednak jak to ja zacząłem kombinować jakby tutaj ten produkt wykorzystać w kuchni. Najpierw chciałem zrobić tort, jednak po chwili przypomniałem sobie, że czeka mnie wizyta gości i trzeba by mieć coś tak na szybko do kawki. Nie wiele myśląc stworzyłem muffinki z dodatkiem właśnie tych trufli. Smak powiem szczerze był naprawdę ciekawy. Polecam Wam spróbować bo naprawdę można się zaskoczyć :)



Składniki:
- 1 opakowanie trufli białych z Wawelu
- 150 gram masła
- 300 gram mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1 szklanka cukru
- 1 łyżka cukru waniliowego
- 2 duże jajka
- 170 ml mleka



Przygotowanie:
Trufle pokroić na bardzo drobne kawałeczki. W tym czasie rozpuścić masło i ostudzić. Mąkę przesiać i dodać proszek do pieczenia oraz sodę oczyszczoną, cukier waniliowy i zwykły cukier. W drugiej misce zmiksować jajka razem z mlekiem. Teraz wystarczy połączyć wszystkie składniki razem i dodać pokrojone trufle.

Pieczemy w nagrzanym do 190 stopni C przez około 25 minut lub do tzw. suchego patyczka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz