piątek, 26 kwietnia 2013

Pappardelle z brokułami i sosem beszamelowym

Makaron uwielbiam w każdej możliwej postaci. Jest to moim zdaniem jeden z tych składników, który zawsze warto mieć w kuchni. Sposoby podania makaronu ogranicza jedynie nasze wyobraźnia. Czasem wystarczy spojrzeć do lodówki i zobaczyć co tam w niej mamy.

U mnie akurat znalazł się duży dorodny brokuł. Chwilę pomyślałem i stwierdziłem, że podam go z makaronem i sosem beszamelowym. Smak okazał się niesamowity. Wszystkim domownikom bardzo smakowało.

Składniki:
Makaron Pappardelle (ja użyłem makaronu Lubella z serii Inspiracje)
1 duży brokuł
2 szklanki mleka
1/2 kostki masła
1 łyżka soku z cytryny
4 łyżki mąki
1/2 łyżeczki soli
szczypta pieprzu
szczypta gałki muszkatołowej



Przygotowanie:
Gotujemy około 3 litrów wody. Do gotującej się wody na około 8 minut wrzucamy pokrojonego brokuła. Następnie go odsączamy.

W między czasie na patelni roztapiamy masło. Następnie stopniowo dodajemy mąkę i tworzymy jasno złotą zasmażkę. W tym celu musimy cały czas energicznie mieszać.

Do zasmażki dodajemy mleko, sok z cytryny i pozostałe przyprawy. Dalej energicznie mieszamy aż do zgęstnienia sosu. Należy pamiętać, że sos beszamelowy gęstnieje nawet po zdjęciu z ognia, więc im szybciej podamy go w potrawie tym będzie on bardziej płynny.

Wykładamy makaron na talerz, przekładamy go brokułami i polewamy sosem. Warto posypać jeszcze odrobiną startego sera żółtego. Można już jeść.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz