środa, 22 maja 2013

Kotlety mielone z rukolą

Kotlety mielone to dla mnie dodatek do ziemniaków, który można modyfikować według swoich potrzeb. Ja osobiście uwielbiam bawić się i dodawać do nich różne nowe smaki. Tym razem postawiłem na rukole.
Akurat zostało mi jej trochę w lodówce. Ilość nie wystarczająca na sałatkę, ale idealnie nadająca się do wrzucenia do kotletów mielonych. I tak oto powstał mój pomysł na kotlety mielone :)

Składniki:
400 gram mięsa mielonego wieprzowego
garść rukoli
2 jajka
2 bułki
1 duża cebula
bułka tarta
sól
pieprz
olej do smażenia

Przygotowanie:
Mięso mielone wrzucamy do miski i robimy w nim wgłębienie. Bułki w między czasie namaczamy w wodzie. Gdy już odpowiednio namiękną dodajemy je do mięsa razem z jajkami. Rukolę drobno szatkujemy i również wrzucamy do mięsa. Cebulkę szatkujemy i lekko szklimy na oleju, następnie dodajemy do pozostałych składników. Wyrabiamy masę. Jeśli nam się nie klei możemy podsypać odrobiną bułki tartej. Dodajemy sól i pieprz do smaku.

Z masy formujemy kulki, które obtaczamy w bułce tartej i smażymy.

Smacznego :)


1 komentarz:

  1. Bardzo interesująca wersja mielonych :) rukolę wysiałam na balkonie, jak wyrośnie to będę mogła do woli sobie eksperymentować :) zapisuję więc przepis na te kotlety :)

    OdpowiedzUsuń