poniedziałek, 24 czerwca 2013

Łazanki z kapustą i grzybami

Łazanki to potrawa, którą przygotowuję najczęściej. Jak dla mnie nie wymaga ona wiele trudu a ten smak jakoś poprawia mi nastrój. Jest to dla mnie potrawa właśnie na gorsze dni. Wbrew wszystkiemu u mnie w taki ponury dzień, kiedy nie mam nawet siły wstać z łóżka sprawdzają się właśnie łazanki a nie czekolada. A Wy jakie macie ulubione potrawy na chandrę?

Składniki:
0,5 kg kiszonej kapusty
2 jajka
1 łyżka smalcu
3 kulki ziela angielskiego
2 liście laurowe
2 żabki czosnku
2 średnie cebule
50 gram suszonych grzybów
1,5 szklanki bulionu warzywnego
sól i pieprz do smaku
Paczka makaronu typu łazanki ( u mnie od Lubelli )



Przygotowanie:
Kapustę kiszoną odcedzamy z nadmiaru soku i szatkujemy. Gotujemy ją wodzie z dodatkiem ziela angielskiego i liścia laurowego aż do miękkości. Grzyby namaczamy przynajmniej przez około 3 godziny we wrzątku. Następnie odsączamy i gotujemy w bulionie. Po ugotowaniu szatkujemy. Cebulę i czosnek również szatkujemy i razem z grzybami podsmażamy na smalcu przez około 8 minut. Doprawiamy solą i pieprzem i łączymy z przygotowaną kapustą.

Teraz dodajemy farsz do ugotowanego makaronu typu łazanki.

Smacznego :)


2 komentarze:

  1. Piękne się prezentują, pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Smakowały wyśmienicie :) Polecam!

      Usuń