czwartek, 20 czerwca 2013

Karmelizowane w miodzie truskawki z serem i makaronem

Kolejny truskawkowy przepis postanowiłem przygotować z użyciem makaronu. Jednak nie chciałem żeby było nudno. Myślałem, myślałem i wymyśliłem. W szafce kuchennej znalazłem trochę miodu i doszedłem do wniosku, że fajnie byłoby w nim skarmelizować truskawki. Jak pomyślałem tak zrobiłem. Do tego przygotowany na domowy sposób twarożek i makaron. Mam nadzieję, że jak wypróbujecie przepis to Wam zasmakuje.

Składniki:
Makaron Pappardelle (u mnie Lubella z serii Inspiracje)
300 gram truskawek
4 łyżki miodu (u mnie wielokwiatowy)
250 gram sera białego
200 gram śmietany 18%
2 opakowania cukru waniliowego



Przygotowanie:
Makaron gotujemy al-dente według instrukcji producenta znajdującej się na opakowaniu. Twaróg wyrabiamy ze śmietaną i cukrem waniliowym. Truskawki obieramy z szypułek i kroimy w ćwiarteczki. Miód rozpuszczamy w rondelku. Dodajemy do niego truskawki i karmelizujemy 2-3 minuty. Studzimy truskawki.
Makaron mieszamy z przygotowanym twarożkiem. Na koniec dokładamy ostudzone skarmelizowane truskawki. Możemy jeszcze całość polać powstałym w rondelku sosikiem.

Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Wow, nigdy nie próbowałam karmelizować truskawek. Strasznie ciekawa jestem smaku, na pewno jest boski! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musze powiedzieć, że jest to ciekawy smak. Warto spróbować, na pewno będzie się on różnił. Wszystko zależy od tego jakiego użyjesz miodu :)

      Usuń