piątek, 14 czerwca 2013

Sałatka z makaronem, suszonymi pomidorami i fetą

Bardzo lubię spontaniczne spotkania ze znajomymi. Jest to zawsze okazja do wspólnego eksperymentowania w kuchni. W tym tygodniu udało mi się obyć właśnie takie, nie planowane spotkanie. Po pracy wpadła do mnie z wizytą moją koleżanka Anita. W ciągu dnia pisaliśmy trochę ze sobą i powiedziała, że ma ochotę na sałatkę makaronową z suszonymi pomidorami i fetą. Nie wiele myśląc zaprosiłem ją do siebie. Po drodze zrobiła zakupy, a ja szukałem jakichś pomysłów na urozmaicenie tego dania. W oko wpadł mi akurat przepis na makaron pochodzący z bloga "Gruszka z Fartuszka". Konkretnie mówiąc chodziło o wpis, w którym autorka, Marysia Banach proponowała penne w bułce tartej. Tak mi się ten pomysł spodobał, że postanowiłem wykorzystać go w swoim przepisie. Marysiu mam nadzieję, że nie masz mi za złe :)



Składniki:
200 gram sera feta
200 gram sera błękitnego lazur
słoik suszonych pomidorów w oleju
świeża bazylia
pomidorki koktajlowe
100 gram bułki tartej
oliwa bazyliowa
500 gram makaronu typu kokardki (u mnie Lubella Pełne Ziarno)


Przygotowanie:
Bułkę tartą prażymy na suchej patelni. Uważamy żeby nam się nie przypaliła. Następnie przesypujemy do miski. W między czasie gotujemy makaron al dente, według rady producenta na opakowaniu. Pomidory kroimy w drobną kosteczkę. Na patelni rozgrzewamy oliwę bazyliową wraz z odrobiną oleju z zalewy pomidorów. Wrzucamy pomidory i podsmażamy je odrobinę. Makaron polewamy troszkę oliwą bazyliową i obsypujemy bułką tartą. Porządnie mieszamy. Wykładamy makaron na talerz i rozkładamy na nim pokrojone w ćwiartki pomidorki koktajlowe, fetę i ser lazur pokrojone w kostkę i ostudzone i podsmażone suszone pomidory. Teraz już tylko przystrajamy wszystko świeżą bazylią i można jeść.

Smacznego :)

P.S. A jeśli już w temacie makaronów jesteśmy to mam dla Was małą infografikę przygotowaną przez moją koleżankę dla klienta marki Lubella. Mam nadzieję, że informację w niej zawarte Was zaciekawią.



8 komentarzy:

  1. Sycaca, w sam raz na lunch :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O proszę :) Miło widzieć nie tylko, że ktoś korzysta z moich pomysłów, ale też... miło widzieć znajome nazwisko :) Będę zaglądać tu częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień Dobry,
    Mam do autora sałatki pytanie a mianowicie jadłem taką podobną sałatke i czułem tam marynowane grzybki czy taki smak mogły mieć suszone pomidory czy raczej nie ? nie mogę się dowiedziec o tamten przepis ponieważ była to impreza w restauracji więc buszuje i bazuje na przepisach w internecie. dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, pomidory suszone mają zdecydowanie inny smak. Grzybki marynowane są w occie, jeśli o takich tradycyjnych mówimy. Pomidory suszone natomiast najczęściej marynuje się w oleju. Smak więc jest zupełnie inny. Składniki moga być różne i można się nimi bawić. Nie wykluczone, że w tamtej sałatce były drobno pokrojone marynowane grzybki :)

      Usuń