niedziela, 16 czerwca 2013

Sałatka z marynowaną soczewicą i jajkiem

Nie przepadałem za sałatkami jednak od jakiegoś czasu to się zmieniło. Zacząłem doceniać ich lekkości i naprawdę ciekawe połączenia smakowe. Na pomysł tej sałatki wpadłem robiąc zakupy w sklepie. Znalazłem na półce sklepowej marynowaną soczewicę. Najpierw miałem pomysł na przygotowanie z niej zupy, jednak szybko zmieniłem zdanie i stwierdziłem, że sprawdzę ją w sałatce. I tak właśnie powstał ten przepis.

Składniki:
1 puszka marynowanej soczewicy
4 rzodkiewki
2 jajka ugotowane na twardo
mix sałat
6 pomidorków cherry
2 łyżki oleju czosnkowego
1 łyżka sosu balsamicznego
sok z 1 cytryny


Przygotowanie:
Umyć mix sałat i rozłożyć na talerzu. Jajka ugotować na twardo a następnie pokroić w ćwiartki, tak samo jak pomidorki i rzodkiewki. Na wszystko wysypać soczewicę. W miseczce wymieszać olej z sosem balsamicznym i sokiem z 1 cytryny. Polać sałatkę. Nie używałem soli ani pieprzu jednak jak ktoś chce to może dodać.



Smacznego :)



3 komentarze: