wtorek, 18 czerwca 2013

Świat Maxa Factora

Nigdy za bardzo nie przekonywały mnie książki dotyczące cudzego życia. Jednak postanowiłem się skusić i kupiłem ostatnio książkę Freda E. Bastena "Max Factor. Człowiek, który dał kobiecie nową twarz". Muszę przyznać, że zakupu dokonałem pod wpływem chwili. Wszedłem do Empiku i okładka przyciągnęła moją uwagę. Szybko przeczytałem opis na odwrocie okładki i postanowiłem kupić tę książkę. 

Jak na biografię książka nie poraża liczbą stron. Druk też dość duży, czyta się ją, więc bardzo szybko i sprawnie. Napisana jest też prostym językiem i dzięki ciekawej narracji intryguje już od pierwszych stron. Z chęcią odkrywałem kolejne rozdziały z życia pana Factora, a w zasadzie Maksymiliana Faktorowicza, gdyż tak naprawdę się nazywał. Pochodził z Polski, co mnie powiem szczerze zdziwiło, bo jakoś nigdy nikt tą informacją się nie chwalił. Szkoda, bo to kolejny Polak, który odniósł światowy sukces, a w naszym kraju jakoś się nie chwalimy nim, jako przedstawicielem naszego narodu. 

Rita Hayworth - jedna z wielu gwiazd, której
Max Factor pomógł w karierze.
Książka godna jest polecenia również każdemu, kto uwielbia złoty wiek kina amerykańskiego. Znajdziemy w niej wiele ciekawych informacji o gwiazdach kina z okresu jego rozkwitu. Spotkamy na kartach biografii takie nazwiska jak Cary Grant, Elizabeth Taylor czy też Rita Hayworth. Dowiemy się, jak wyglądał proces charakteryzacji i ile trzeba było eksperymentów, aby to, co oglądamy na ekranie było tak piękne i zjawiskowe. No i przede wszystkim dowiemy się, że to właśnie nasz rodak stworzył podwaliny charakteryzacji filmowej.

Według mnie warto szczególnie zwrócić uwagę na tę pozycję w księgarniach. Idealnie nadaje się na plażę, do pociągu czy na odpoczynek na działce po całym tygodniu pracy. Panie na pewno odnajdą w niej wiele ciekawych informacji na temat sztuki i historii makijażu. Panowie zaś poznają sylwetkę człowieka, który nie ugięcie przez lata budował swoje imperium i nie poddał się nawet pod presją innych gigantów branży kosmetycznej. 

Dzięki tej książce coraz chętnie zacząłem również sięgać po inne pozycje biograficzne. Więc, jeśli tak jak ja nie jesteście przekonani do tego typu literatury, to może właśnie opowieść o Maxie Factorze Was przekona.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz