poniedziałek, 15 lipca 2013

Ciasto z czereśniami

Ciasta z owocami to idealne desery na letnie dni. Owoce są dostępne. na każdym straganie. W zależności od naszych ulubionych smaków możemy się nimi bawić do woli. Ja tym razem zakupiłem na bazarku nie daleko mojego domu czereśnie. Nie chciałem ich jeść od tak, więc stwierdziłem, że upiekę z nich ciasto. Poszperałem trochę po Internecie i na moim ulubiony blogu z wypiekami znalazłem przepis na łatwe ciasto z owocami. Można dodać dosłownie każde owoce. Polecam bo wychodzi naprawdę smacznie. A inspirację znalazłem tutaj.

Składniki:
Ciasto:
125 gram masła
10 łyżek cukru
3 jajka
szczypta soli
10 łyżek mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
garść czereśni

Kruszonka:
200 gram mąki
100 gram masła
100 gram cukru


Przygotowanie:
Do miski wsypujemy wszystkie składniki i miksujemy. Składniki muszą być w temperaturze pokojowej. W między czasie myjemy i drylujemy czereśnie. Kiedy ciasto jest gotowe przelewamy je do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą formy. Na wierzchu układamy przygotowane wcześniej czereśnie.
Teraz wystarczy przygotować kruszonkę. Do miski wsypujemy mąkę i cukier i zalewamy roztopionym ciepłym masłem. Wyrabiamy ciasto i odstawiamy do lodówki na piętnaście minut. Teraz wystarczy pokruszyć przygotowane ciasto na nasze czereśnie. Całość pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 40 minut.

Smacznego :)



1 komentarz: