czwartek, 11 lipca 2013

Jajecznica z kurkumą i serem

Jajecznica to chyba jedna z najpopularniejszych śniadaniowych pozycji. Łatwo ją zrobić i każdy ma swój własny tajemniczy sposób na jej smak. Ja również przyrządzam ją na swój własny sposób. Nie lubię jednak jak jest zbyt wodnista. Do mnie osobiście przemawia wersja bardziej ścięta. Jakoś takie, nazwijmy to gluty, nie przemawiają. Dodatki oczywiście się u mnie zmieniają, jednak jeden składnik zawsze jest obecny. W mojej jajecznicy nie może zabraknąć pół łyżeczki kurkumy. Jakoś mnie ten smak urzekł i od teraz zawsze go dodaję.

Składniki:
3 jajka
1 duża cebula
100 gram kiełbasy żywieckiej
łyżka bazylii
pół łyżeczki kurkumy
50 gram startego żółtego sera (u mnie gouda)
sól do smaku
masło do smażenia


Przygotowanie:
Jajka myjemy, rozbijamy do miseczki i roztrzepujemy w niej. Do masy z jajek dodajemy pół łyżeczki kurkumy, sól do smaku i mieszamy. W między czasie kroimy kiełbasę w kosteczkę, cebulę w pióra oraz ścieramy drobno ser. Na patelni roztapiamy masło i wlewamy masę z jajek oraz dorzucamy wszystkie pokrojone dodatki i łyżeczkę suszonej bazyli. Teraz szpatułką rozmącamy jajka na patelni i smązymy do idealnej dla nas konsystencji.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz