poniedziałek, 8 lipca 2013

Konfitura z marchewki

Jeszcze nie jesień jednak postanowiłem przygotować konfiturę z marchewki. Prosiła mnie o nią moja dobra znajoma, która wyjeżdża na jakiś czas za granicę i chciała ten smak zabrać ze sobą. Zakochała się w nim kiedyś, będąc akurat świadkiem jej wykonywania u mnie w domu. No cóż pomyślałem, że nie mogę odmówić takiej prośbie. A przepis znalazłem na tym blogu dodałem jednak od siebie pomarańczę :)

Składniki:
1 kg marchwi
1 kg cukru
4 cytryny
1 pomarańcza


Przygotowanie:
Marchewkę myjemy i obieramy. Kroimy ją w małe talarki. Następnie wrzucamy do rondla i zalewamy jak najmniejszą ilością wody. Gotujemy około 30 minut pod przykryciem. Należy pilnować aby woda nie odparowała. Kiedy już będą miękkie należy je zmiksować na puree. W między czasie gotujemy cukier z 2 szklankami wody, dodajemy skórkę otartą z cytryn i pomarańczy. Smażymy aż syrop zgęstnieje. Teraz należy dodać marchew oraz sok z cytryn i pomarańczy. Cały czas mieszając smażymy około 20 minut aż masa nie będzie się rozpływała po przełożeniu na talerzyk.
Konfiturę przekładamy do gorących słoiczków, zamykamy i stawiamy do góry nogami.

Smacznego :)


4 komentarze:

  1. no proszę, dynię i cukinię już do dżemów dodawałam, ale marchewki jeszcze nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę Ci powiedzieć, że wychodzi naprawdę smacznie Izo :) Polecam jak najbardziej :)

      Usuń
  2. Pozdrawiam serdecznie i gratuluję smacznego bloga!

    Chciałabym zaprosić Ciebie na stronę znajdzprzepisy.pl oraz do dodania swojego bloga na listę TOP BLOGI, gdzie dołączyło już ponad 1300 blogerów! Nasze strony są już dostępne w 37 krajach i jesteśmy drugą co do wielkości wyszukiwarką przepisów kulinarnych na świecie!

    Byłoby mi bardzo miło, jakby i Twoje przepisy znalazły się u nas i tym samym trafiły do jeszcze większego grona odbiorców :)
    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Życzę miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. witaj
    Dawno mnie nie bylo online, ale wpadlam bo szukam pomyslu na utylizacje resztek marchewkowych po robieniu soku w sokowirowce. Myslisz, ze da sie z nich zrobic taka konfiture?

    pozdrawiam
    UmmHurajra

    OdpowiedzUsuń