poniedziałek, 22 lipca 2013

Pierogi z truskawkami

Truskawki najlepiej smakuję mi w pierogach lub z makaronem. To chyba smak każdego kto wychował się w latach 80. Pamiętam jak babcia mi takie smakołyki serwowała. Ogólnie babcia i mama są tymi osobami, które sprawiły, że mocniej zacząłem się interesować gotowaniem. Zawsze siedziałem w kuchni i obserwowałem ich poczynania. Podglądałem, zapamiętywałem i uczyłem się jak łączyć ze sobą smaki. To one sprawiły, że nie jestem typowym facetem co to nawet wodę na herbatę może przypalić. Z czasem nauczyłem się sam eksperymentować. Bo chyba o to chodzi w życiu aby nadawać mu smak.

Składniki:
Przepis na ciasto pierogowe znajdziecie tutaj.
około 400 gram truskawek
2 łyżki cukru
2 opakowania cukru waniliowego
śmietana 18%



Przygotowanie:
Przepis na ciasto znajdziecie http://mezczyznagotuje.blogspot.com/2013/05/pierogi-z-serem-mieta-i-cukrem-migdaowym.html
Do przyrządzenia nadzienia najpierw musimy oczyścić truskawki. Umyte i osuszone kroimy na małe ćwiarteczki i wrzucamy na patelnię. Posypujemy cukrem i dodajemy jedno opakowanie cukru waniliowego. Gotujemy aż truskawki zaczną się rozpadać i puszczą sok. Kiedy już będą w takiej formie, należy nakładać zwarta masę na krążki ciasta i po prostu lepić pierogi. Ja od jakiegoś czasu używam maszynki do lepienia, wychodzą wtedy ładne i równiutkie. Przygotowane pierogi wrzucamy do garnka z gotująca się i osoloną wodą. Gotujemy przez 3 minuty od momentu wypłynięcia ich na wierzch. Przed podaniem można polać je śmietaną zmieszaną z opakowaniem cukru waniliowego.

Smacznego :)


4 komentarze:

  1. Zdecydowanie o to chodzi w życiu :) nie jadłam nigdy makaronu z truskawkami, ale w pierogach - uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malwinka bo życie musi mieć smak :) No i warto mu go nadawać :)

      Usuń
  2. Bardzo ładnie podane. PS blog trafia do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Cieszę się, że się podoba :) Praca nad blogiem się opłaca, jak się otrzymuje takie miłe komentarze :)

      Usuń