środa, 11 września 2013

Ciasto z gruszkami

Nie przepadam za gruszkami. Jednak otrzymałem ostatnio takie pyszne słodziutkie od znajomego. Nie mogłem się powstrzymać i musiałem coś z nich przygotować. Jako, że w sumie pierwszy raz postanowiłem upiec ciasto z gruszkami musiałem poszukać jakiegoś ciekawego przepisu. Moją uwagę przykuł przepis na blogu "BaBy w kuchni". Przystąpiłem do dzieła, a o to co udało mi się upiec :)

Składniki:
100 gram masła
200 ml mleka
250 gram mąki pszennej
100 gram cukru trzcinowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru migdałowego
1 łyżeczka cynamonu
3 gruszki



Przygotowanie:
Masło należy roztopić i poczekać aż wystygnie. Po tym czasie dodajemy do niego mleko i mieszamy razem. Suche składniki przesiewamy do miski. kiedy ładnie nam się połączą dolewamy mleko z masłem i porządnie mieszamy.

Gruszki obieramy ze skórki i kroimy na ćwiartki, usuwając przy tym gniazda nasienne. Formę wykładamy papierem do pieczenia i przelewamy ciasto. Na górze masy układamy pokrojone w ćwiartki gruszki. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 30 minut.

Smacznego :)


4 komentarze:

  1. Też nie przepadam,ale wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gruszki są pyszne, co wy gadacie! :) Fajne ciasto Ci wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  3. robię dzisiaj. w przepisie nie powinno być jajka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie :) W przepisie jest wszystko dobrze :) To ciasto bez dodatku jajek :)

      Usuń