środa, 16 października 2013

Amerykańskie pancakes śniadaniowe + konkurs z przedpremierową nagrodą

Oglądałem ostatnio kolejną amerykańską komedię romantyczną. Oczywiście co w niej jedzono na śniadanie? Odpowiedź jest prosta naleśniki. Jednak nie takie jak nasze. Amerykanie muszą mieć wszystko na wypasie więc ich są grubsze. Podawane z syropem klonowym i na przykład smażony bekonem. Jak dla mnie to trochę za dużo tych składników. U mnie naleśniki były z miodem jaki dostałem od mojej koleżanki Karoliny z jej wyprawy na Rhodos. Miód miał w sobie orzechy więc też parę z nich skapnęło na naleśniki. A przepis na nie wziąłem z książki Nigelli Lawson "Ja być domową boginią". Polecam Wam ją bo są tam naprawdę bardzo ciekawe przepisy. Ja nie przebrnąłem jeszcze nawet przez połowę. :)

Składniki:
225 gram mąki pszennej
1 łyżka proszku do pieczenia
szczypta soli
1 łyżeczka cukru
2 duże jajka, rozkłócone
30 gram masła, stopionego i ostudzonego
300 ml mleka
masło do smażenia
miód do polania



Przygotowanie:
Masło rozpuść i odstaw do ostygnięcia. W misce zmieszaj wszystkie pozostałe składniki i dodaj ostudzone rozpuszczone masło. Wszystko porządnie razem zmieszaj lub zmiksuj. Odstaw ciasto na około 20 minut. Po tym czasie wlewaj ciasto partiami na rozgrzaną patelnię z rozpuszczonym masłem. Podawaj polane Twoim ulubionym miodem.

Smacznego :)


Ja wykorzystałem przepis Nigelli z książki "Jak być domową boginią". Tymczasem Wy macie szansę zdobyć jeszcze przed oficjalną premierą najnowszą książkę Nigelli Lawson "Nigella Ucztuje". Serdecznie Was zapraszam do udziału w tym konkursie, który organizuje Wydawnictwo FILO. Więcej informacji znajdziecie na poniższej grafice. Kto się da skusić? :)



1 komentarz:

  1. Być może, że Ja sie skuszę :). A pancakes robię b. często. Te kalorie... eh... ale i tak warto... Warto grzeszyć :) !

    OdpowiedzUsuń