piątek, 4 października 2013

Cukinia pod pierzynką z sera

Dzisiaj naszło mnie na cukinię. Zakupiłem na bazarku dwie, jedną zieloną a drugą żółtą. Najpierw miała być wersja faszerowana. Jednak pochodziłem sobie trochę po blogach i znalazłem wspaniały przepis na "Pieczone talarki cukinii". Zmieniłem jednak parę drobiazgów w przepisie. Każdy ma swoje pomysły i wariacje. To właśnie powoduje, że można trafić w swoje smaki. U mnie oregano zamieniło się w bazylię. Mam nadzieję, że moja wersja tego przepisu przypadnie Wam do gustu, a najlepiej do smaku :)

Składniki:
1 cukinia zielona
1 cukinia żółta
sól morska
oliwa z oliwek
szklanka tartego sera typu bursztyn
pół szklanki
dwie łyżki poszatkowanej świeżej bazylii
łyżka świeżego tymianku


Przygotowanie:
Cukinię należy porządnie umyć. Następnie każdą pokroić na talarki wielkość do 6 mm. W misce należy wymieszać razem starty ser bursztyn i bułkę tartą. Do drugiej miseczki należy wlać tak z 6 łyżek oliwy z oliwek, jeśli nam zabraknie trzeba dolać. W między czasie należy posiekać świeżą bazylię i tymianek. 
Talarki cukinii należy z obu stron zamoczyć w oliwie z oliwek, posypać lekko solą morską, bazylią i tymiankiem. Kiedy już zioła przylgną do cukinii, każdy starannie obtaczamy w panierce z sera i bułki tartej. Układamy talarki na blasze wyłożonej papierem do pieczenie. Wstawiam do nagrzanego do 230 stopni piekarnika i pieczemy około 15 minut.

Idealnie smakują z sosem na bazie śmietany. Ja podałem je z sosem bazyliowo-czosnkowym.

Smacznego :)



2 komentarze:

  1. Oliwa z oliwek nie sprawdza się przy obróbce termicznej - przy podgrzewaniu tylko traci swoje zdrowotne właściwości. Znacznie stabilniejszy w obróbce jest olej rzepakowy - polecam używać go do pieczenia i smażenia, a oliwę traktować "dla smaku" na zimno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za ciekawą uwagę :) Na pewno zapamiętam. Tutaj oliwa miała bardziej służyć pewnemu smakowi :)

      Usuń