czwartek, 31 października 2013

Kotlety z cukinii

Posiadanie w domu wegetarianina powoduje, że dwoje się i troję żeby wymyślać jakieś ciekawe dania wegetariańskie. Dzisiaj postawiłem na cukinię. Stwierdziłem, że fajnie będzie z niej zrobić małe kotleciki, przypominające trochę schabowe. Sposób wykonania jest bardzo prosty i zachęcam do przygotowywania ich w domu. Smak jest naprawdę delikatny i idealnie nadają się na przykład do kartofli z jakąś fajną sałatką. Mam nadzieję, że Wam zasmakują.

Składniki:
1 zielona cukinia
pół szklanki bułki tartej
pół szklanki mąki pszennej
2 jajka
sól
pieprz
olej do smażenia
świeży tymianek

Przygotowanie:
Cukinię dokładnie myjemy i kroimy na talarki. U mnie miały one około 1 cm. Tak przygotowaną cukinię solimy i lekko pieprzymy z obu stron. Tymianek dokładnie szatkujemy i również posypujemy nim cukinię.
Do miseczki wbijam dwa jajka i dokładnie roztrzepujemy je widelcem. Mąkę i bułkę tartą przesypujemy na dwa oddzielne talerzyki.
Cukiniowe talarki obtaczamy najpierw w mące. Następnie dokładnie otaczamy je roztrzepanym jajkiem i obtaczamy w bułce tartej.
Smażymy na oleju na złocisty kolor.

Smacznego :)


2 komentarze:

  1. Polecam cukinię ale w formie placków, startą na tarce i z dodatkiem ziemniaka. Taką z przepisu kiedyś jadłam ale nie powaliła smakiem - za samą cukinią nie przepadam, może dlatego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Placuszki z cukini też są już na blogu :) Polecam :)

    OdpowiedzUsuń