poniedziałek, 7 października 2013

Makaron z sosem śmietanowo-cukiniowym

Makaron bardzo często gości na stole u nas w domu. Jednak jakoś nie bardzo pojawią się przepisy z nim związane na blogu. Postanowiłem to nadrobić. Akurat miałem w domu makaron, który bardzo mnie ciekawił. Były to pełno ziarniste uszka od Lubelli. Pomyślałem chwilę i wykombinowałem takie o to danie.

Składniki:
opakowanie makaronu Lubella Pełne Ziarno Uszka
1 cukinia zielona
1 cukinia żółta
300 ml śmietany 18%
1 średnia cebula
sól
pieprz
świeży tymianek
olej do smażenia


Przygotowanie:
Cukinię myjemy i ścieramy na tarce o drobnych oczkach. Masę solimy i odstawiamy na 10 minut. Po tym czasie porządnie odsączamy ją z nadmiaru wody. 
Cebule obieramy i drobno siekamy. Szklimy ją na patelni z dodatkiem oleju. Kiedy cebulka ładnie nam się zeszkli dodajemy cukinię i przesmażamy ją chwilę z cebulą. Następnie dodajemy świeży, poszatkowany tymianek i jeszcze chwilę smażymy wszystko razem. 
Kiedy nasze składniki ładnie się podsmażą dodajemy śmietanę i porządnie wszystko razem mieszamy. Wszystkie elementy na patelni muszą się ładnie połączyć. Dusimy naszą potrawę około 3 minut pod przykryciem.
Makaron gotujemy al dente, według instrukcji na opakowaniu producenta. Gdy już będzie gotowy wykładamy go na talerz i polewamy sosem śmietanowo-cukiniowym. 

Smacznego :)




4 komentarze:

  1. Z cukinii nie robiłam... ciekawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skusiłam się - przepis jest super, danie bardzo smaczne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najmilsze słowa jakie mogłem przeczytać. Cieszę się i dziękuję, że smakowało :)

      Usuń
  3. PRZEPYSZNE! :) takie delikatne, świetnie komponuje się z makaronem
    zapraszam-> http://aliceandherdream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń