poniedziałek, 28 października 2013

Naleśniki z serem

Ostatnio spojrzałem na bloga i ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że nie ma na nim przepisu na naleśniki. Jak mogłem dopuścić się takiego zaniedbania. Jada się je u mnie przecież przynajmniej raz w miesiącu, a z moimi czytelnikami nie miałem jeszcze okazji podzielić się swoim przepisem. Tym razem postanowiłem przygotować ich słodką wersję. Uwielbiam to połączenie delikatnego ciasta naleśnikowego z serem. No po prostu rozpływa się w ustach. Ja zawsze podsmażam już gotowe naleśniki na maśle klarowanym. Wtedy są mają taką fajnie chrupiącą skórkę. Do tego jeszcze odrobina miodu i można się po prostu rozpłynąć w tym smaku.

Składniki:
Ciasto:
3 szklanki mąki
3/4 szklanki mleka
pół szklanki wody gazowanej
szczypta soli
2 jajka
cukier waniliowy
2 łyżki zwykłego cukru
olej do smażenia

Masa serowa:
250 gram sera białego
150 ml śmietany
cukier waniliowy


Przygotowanie:
Ciasto:
Mąkę przesiewamy do miski i wbijamy do niej jajka. Następnie dodajemy mleko, cukier, szczyptę soli oraz cukier waniliowy. Wszystko porządnie miksujemy. Kiedy składniki nam się już połączą powoli dodajemy wodę gazowaną i mieszamy aż wszystko porządnie się połączy. Jeśli ciasto jest za gęste dodajemy trochę mleka. Naleśniki smażymy na odrobinie oleju aż będą pięknie rumiane. Jeśli macie patelnie teflonowe to nie musicie dodawać oleju. 

Masa serowa:
Do miski wkładamy ser biały i rozdrabniamy go widelcem. Dodajemy cukier waniliowy i śmietanę i porządnie wszystko mieszamy, aż do powstania gładkiej i pysznej masy.

Usmażone naleśniki smarujemy masą serową i zwijamy w rulonik. Idealnie smakują podsmażone i polane miodem.

Smacznego :)




4 komentarze: