wtorek, 17 grudnia 2013

Jajecznica na słodko i śniadaniowe zwyczaje Polaków

Nigdy nie przywiązywałem wagi do śniadań. Zawsze jadam je w pośpiechu lub często zupełnie o nich zapominam. Jednak okazało się, że aż 91% Polaków jada śniadania codziennie. Poczułem się trochę jak jakiś outsider. Jak to, ja mam być gorszy? Postanowiłem wprowadzić rygor i zacząć jeść śniadania codziennie. Bo przecież to najważniejszy posiłek dnia. Poszedłem nawet o krok dalej. Stwierdziłem, że chciałbym jadać zdrowe i pełne witamin śniadania. Takie, które dadzą mi dużo energii na poranny start.

Nie wiem czy wiecie, ale Polacy jedzą dwa śniadania. Jedne to te, które spożywamy od poniedziałku do piątku. Jemy wtedy znacznie mniej warzyw czy owoców. Jednak w weekendy staramy się już być przykładni. Wtedy bardziej dbamy o to, co jemy. Częściej pijemy też soki. Jedna szklanka takiego 100% soku zapewnia jedną z 5 zalecanych dziennych porcji warzyw lub owoców. Co piąty z nas uważa, że sok jest porcją witamin, która najbardziej pasuje do śniadania. No i tak właśnie powstała moja dzisiejsza propozycja śniadaniowa. Trochę inna niż to, co zwykliśmy jadać. Jest pełna energii i witamin, dzięki zawartości orzechów i migdałów. Polecam Wam ją serdecznie.


Składniki:                                                                                
3 jajka
1 łyżka cukru-pudru
2 łyżki płatków migdałów
3 łyżki orzechów laskowych
2 łyżki mleka
pół łyżki masła do smażenia


Przygotowanie:
Jajka wbijamy do miseczki. Dodajemy łyżkę cukru-pudru i lekko ubijamy do połączenia składników. Orzechy laskowe mocno rozdrabniamy w moździerzu. Na patelni rozpuszczamy masełko i wrzucamy migdały i orzechy. Podsmażamy je przez około 2 minuty. Po tym czasie na patelnię wlewamy jajka i mieszając przygotowujemy jajecznicę. Przekładamy na talerz i opruszamy lekko cukrem pudrem i kilkoma płatkami migdałów.


Smacznego J


P.S. A poniżej możecie zobaczyć jak wyglądają te nasze zwyczaje śniadaniowe. Badanie przeprowadził Instytut ARC Rynek i Opinia dla marki TYMBARK.


4 komentarze:

  1. Uwielbiam jajecznicę na słodko ! Niby takie dziwne a jednak pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja przyznam, że pierwszy raz słyszę, żeby jeść jajecznicę na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też zaryzykowałem :) Muszę powiedzieć, że było warto. Pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo...taka jajecznica to dla mnie nowość :)

    OdpowiedzUsuń