sobota, 21 grudnia 2013

Sałatka z makaronem i serem pecorino

Ostatnio przeglądając swoją szafkę z makaronami znalazłem jeden, który idealnie nadaje się do sałatek. A chodzi o małe kokardki. Zacząłem myśleć z czym by mi się to komponowało. W lodówce znalazłem jeszcze resztki sera pecorino jaki przywiozłem z Toskanii. Stwierdziłem, a co tam dodam go do sałatki. Jak puzzle, w mojej głowie zaczął układać się cały koncept na tą smakowitą sałatkę. Czasem tak mam, że siedzę i o czymś myślę, po czym nagle wpada mi pomysł na jakieś fajne danie. Czasem zainspiruje mnie jakiś produkt, a innym razem znajdę inspirację w gazecie, książce czy rozmowie ze znajomymi bądź rodziną. Ale wróćmy do sałatki.

Składniki:
połowa opakowania makaronu kokardki małe nr 27 od Lubelli
250 gram sera pecorino
opakowanie roszponki
opakowanie kukurydzy w zalewie
6 pomidorków koktajlowych
2 pomidory suszone w zalewie olejowej

Na dressing:
4 łyżki oliwy z oliwek
pół łyżeczki bazylii
pół łyżeczki oregano
1,5 łyżeczki octu winnego Kamis



Przygotowanie:
Ser pecorino kroimy w kostkę. Pomidorki koktajlowe kroimy w ćwiartki. Pomidory suszone kroimy w bardzo drobną kosteczkę. Makaron gotujemy al dente według instrukcji producenta znajdującej się na opakowaniu. Ugotowany makaron studzimy i mieszamy go w misce razem z roszponką, pokrojonym serem pecorino, kukurydzą, pomidorkami koktajlowymi oraz pomidorami suszonymi.
Dressing:
W szklance mieszamy ocet wrz z oliwą z oliwek. Dodajemy bazylię i oregano i jeszcze raz energicznie mieszamy. Polewamy sałatkę i mieszamy ją dla połączenia jej składników z dressingiem.

Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz