piątek, 17 stycznia 2014

Buraczkowe zawijasy z orzechami

Obmyślając menu na sylwestra znalazłem w gazecie "Moje Gotowanie" przepis na takie zawijaski. Jednak postanowiłem go trochę zmodyfikować. Nie przepadam za suchymi dorżdżami. Coś od siebie dodałem i powiem Wam, że wyszło naprawdę pyszne. Idealnie nadadzą się na sylwestrową imprezę. Są bardzo sycące i idealne pod alkohol. Nadzieniem możecie się bawić dowoli. W oryginale były pestki słonecznika. Nie miałem ich akurat w domu stąd też u mnie są orzechy. Można dodać migdały, rodzynki czy co tam Wam się spodoba.

Składniki:
40 gram drożdży
1 łyżka cukru
100 ml mleka
2 jajka
2 łyżki oliwy z oliwek
500 gram mąki pszennej
1 łyżeczka soli
200 gram buraków startych na puree
100 gram sera tartego (ja dałem mozarellę)
2 łyżki miękkiego masła



Przygotowanie:
Mleko lekko podgrzewamy i rozpuszczamy w nim drożdże z cukrem. Zaczyn odstawiamy w ciepłe miejsce na 15 minut. Do miski wsypujemy mąkę i wbijamy jajka. Dodajemy oliwę z oliwek, sól i masło. Wlewamy zaczyn drożdżowy i wrzucamy buraki. Wyrabiamy ciasto na jednolitą masę. Odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut.
Gdy ciasto nam wyrośnie dzielimy je na 3 równe części. Każdą porządnie wałkujemy na płaski placek. Każdy placek posypujemy lekko serem i orzechami. Zawijamy jak na roladę. Kroimy na grube plastry, które następnie w równych odstępach układamy na wyłożonej papierem do pieczenia blasze.
Pieczemy około 25 minut w 200 stopniach.

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz