środa, 15 stycznia 2014

Sernik marzeń

Nie przepadam za sernikami. Jednak w okresie świąteczno-noworocznym warto jakiś mieć w domu na przyjście gości. Postanowiłem więc, że upiekę sernik jaki piecze moja mama. Odgrzebałem jej przepis i przystapiłęm do dzieła. Pamiętam, że zawsze wszystkim smakował. Był lekki i naprawdę kremowy. Taki według mnie właśnie powinien być sernik marzeń. No i wyszedł mi dokładnie taki sam. Polecam Wam ten przepis bo robi furrorę.

Składniki:
1 kg twarogu na sernik
200 gram masła
300 gram cukru
5 zółtek
5 białek
100 gram kaszy manny
3 łyżki mąki ziemniaczanej
1 opakowanie aromatu waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
czekolada gorzka do polewy


Przygotowanie:
Masło w temperaturze pokojowe kroimy na mniejsze kawałki i wkładamy do miski. Dodajemy żółtka, cukier i aromat waniliowy. Wszystko razem miksujemy na gładką masę. Białka ubijamy w oddzielnej misce na sztywną pianę.
Do masy masłowo-żółtkowej dodajemy proszek do pieczenia, mąkę i kaszę manną. Miksujemy powoli dodając twaróg. Gdy wszystkie składniki ładnie się nam połączą dodajemy ibute białka. Łyżką delikatnie wszystko razem mieszamy. Przelewamy do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą okrągłej formy.
Pieczemy w 175 stopniach przez około 65 minut. Nie wyjmujemy sernika z piekarnika. Pozwalamy aby w nim się ostudził.
Możemy udekorować go roztopioną gorzką czekoladą.

Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz