piątek, 28 lutego 2014

Kurczak Babci Krystyny

Uwielbiam bywać u mojej babci, zwłaszcza kiedy przygotowuje swojego popisowego duszonego kurczaka. Jego smak towarzysz mi przez całe moje życie. Jest on obecny na wszystkich domowych imprezach. Postanowiłem więc, podzielić się przepisem na niego z Wami. Babci zawsze wkłada w jego przygotowanie całe swoje serce i ja również postanowiłem tak do tego dania podejść. Wiadomo, bez serca w kuchni nic nam się nie uda. Przynajmniej ja wyznaję taką zasadę. Nie raz zdarzyło mi się robić coś w nerwach. Rezultat zawsze był taki sam. Wychodziły mi dania, które albo były nie doprawione, albo po prostu się przypaliły. Także, jesli planujecie coś przygotowywać będąc w nerwach, to ja osobiście odradzam. A teraz już zapraszam Was na kurczaka mojej Babci.


Składniki:
1 cały kurczak
sól
suszona słodka papryka
1 łyżka smalcu
2 łyżki oleju
3 łyżki margaryny
3 łyżki wody


Przygotowanie:
Kurczaka kroimy według uznania. Babcia zawsze osobno odkraja uda, skrzydełka i piersi. To co zostanie dzieli na mniejsze kawałki. Tak przygotowanego kurczaka myje pod bieżącą wodą i osusza papierowymi ręcznikami. W każdy kawałek wciera sól i suszoną słodką paprykę. Tak przygotowane mięso odstawia na 3-4 h do lodówki.

Kiedy już kurczak nasiąknie przyprawami, Babcia rozpuszcza na patelni jedną łyżkę smalcu i dodaje dwie łyżki oleju. Każdy kawałek mocno obrumienia na tłuszczu. Musi mieć piękny złocisty kolor.

W oddzielnym garnku rozpuszcza margarynę i przyrumienione kawałki kurczaka przekłada do garnka z margaryną i zalewa tym na czym wcześniej go podsmażała. Przykrywa pokrywką i pozwala dusić mu się przez około 15 minut. Po tym czasie, dodaje 3 łyzki wody i pozostawia pod przykryciem jeszcze około 15 minut.

W sumie po 30 minutach duszenia, Babcia sprawdza czy mięso ładnie odchodzi od kości. Jeśli tak to znaczy, że kurczak jest już gotowy. Idealnie smakuje z ogrókami kiszonymi i chlebkiem.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz