czwartek, 13 lutego 2014

W kuchni z Julią Child

Julia Child to niekwestionowany autorytet w dziedzinie sztuki kulinarnej. Dzięki prezentowi gwiazdkowemu, miałem ostatnio okazję poobcować z nią trochę bliżej. A wszystko za sprawą książki „Francuski szef kuchni”. Jest to pozycja, w której zebrane zostały wszystkie przepisy z kultowego programu telewizyjnego „The French Chef”.

W przeciwieństwo do większości książek kulinarnych wydawanych obecnie, nie zawiera ona zdjęć potraw. Jednak ma w sobie jakąś magię. Przepisy okraszone są dużą ilością praktycznych porad i wskazówek – jak przyrządzić dobrze mięso, odpowiednio doprawić sałatki czy po prostu dobrze pokroić warzywa na rosół.

Julia Child była kobietą o ogromnej charyzmie. W swoich programach potrafiła w prosty sposób dotrzeć do każdego. Nawet do osób, które z gotowaniem są na bakier. Jej programy telewizyjne były jednymi z pierwszych, z jakimi zetknąłem się zaczynając moją przygodę z garami. Tym bardziej ucieszyłem się, gdy do mojej kulinarnej biblioteczki dołączyła książka ze wszystkimi przepisami, jakie miałem okazję oglądać w programie.

Ja osobiście polecam Wam tę książkę bardzo. Nie ukrywam, że paru znajomym już ją zakupiłem jako prezent na różne okazje. Bo przecież każdy czasem szuka inspiracji do zrobienia dobrego obiaduJ Z Julią na pewno znajdziecie ich wiele, a efekt będzie oszałamiający.

Nie bójcie się eksperymentować, bo kuchnia to zabawa smakami, a w swoich przepisach Julia pokazuje, jak można fajnie je łączyć. Jak dla mnie to must have, jaki powinien znaleźć się w Waszych domowych kuchniach J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz