środa, 12 marca 2014

Carpaccio z buraków z sosem balsamicznym

Nigdy nie byłem fanem carpaccio. Zawsze miałem poczucie, że to takie proste danie. Jednak uległem i postanowiłem, zaserwować Wam moją ulubioną wersję tego dania. W tym celu zakupiłem buraki i przygotowałem danie. Mam nadzieję, że będzie Wam smakowało, tak samo jak mi.


Składniki:
2 duże buraki
sos balsamiczny
100 g sera Gran Padano
odrobina świeżego szpinaku (do dekoracji)


Przygotowanie:
Buraki myję i osuszam papierowym ręcznikiem. Zawijam je w folię alumniową i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na około 60 minut. Po tym czasie wyciągam je i studzę. Kiedy już będą chłodne, obieram je ze skórki i kroją na cienkie plasterki.

Ser ścieram na tarce, a kilka listków szpinaku rwę na drobniejsze kawałki. Pokrojone buraki układam na talerzu, tak żeby tworzyły ładne kółko. Na każdy plasterk sypię odrobinę sera, a w środku układam szpinak i również obsypuję go serem. Wszystko polewam sosem balsamicznym.

Danie jest proste i idealnie nadaje się na przystawkę.

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz