czwartek, 20 marca 2014

Kilka słów o... Groszku Cukrowym

Dostaję od Was bardzo dużo pytań dotyczących konkretnych produktów, których chcecie używać lub już wykorzystujecie w swojej kuchni. Pytacie mnie o ich wartości odżywcze, ale również o to, do czego najlepiej będą się one nadawały. Postanowiłem więc, że będę pisał dla Was raz na jakiś czas post o konkretnych produktach. Mam nadzieję, że taka wiedza przyda się Wam w codziennej pracy, w Waszych pachnących smakiem kuchniach.


 Dzisiaj postanowiłem przybliżyć Wam troszkę groszek cukrowy. Sam dopiero niedawno odkryłem jego smak. Zawsze, jeśli jakiś produkt pierwszy raz pojawia się w mojej kuchni, staram się dowiedzieć o nim jak najwięcej. Przeglądam wtedy Internet i posiadane w domu książki, żeby poznać go jak najlepiej. Tak samo właśnie potraktowałem rzeczony już groszek cukrowy.

Groszek cukrowy zaliczany jest do odmiany grochu. Jednak nie posiada on cienkiej pergaminowej wyściółki, co sprawia, że można jeść go na surowo. Idealnie sprawdzi się on jako przekąska, na przykład zabierana do pracy.

Produkt ten jest wspaniałym źródłem witamin. Zawiera między innymi witaminy C, E i K oraz jest bogatym źródłem witamin z grupy B. Jeśli macie słabe kości, polecam Wam podjadać go raz na jakiś czas, bo jest też źródłem wapnia oraz żelaza i fosforu. Nie każdy jednak powinien po niego sięgać w nadmiarze. Zawiera on bowiem cukier, co powoduje, że diabetycy powinni uważać przy jego spożywaniu.

Jeśli chodzi o samo przygotowanie groszku cukrowego, to najlepiej jest go ugotować we wrzącej wodzie. Najpierw doprowadzamy wodę do wrzenia, a następnie wrzucamy do niej nasz produkt. Pamiętajcie, aby solić wodę dopiero pod koniec gotowania. W zależności od Waszych potrzeb, może on być ugotowany na półmiękko lub na miękko. Musicie pilnować w czasie gotowania, czy już zaczyna mieć odpowiednią dla Was miękkość i wtedy należy posolić wodę. Idealnie nadaje się do sałatek, dań makaronowych oraz wspaniałej zupy-kremu. Pamiętajcie też, żeby przed ugotowanie odciąć końcówki.


 Mała porada – jeśli chcecie, aby był on pięknie zielony po ugotowaniu, dodajcie do wody odrobinę octu lub kwasku cytrynowego. Wtedy będziecie mogli cieszyć się wspaniale intensywnym zielonym odcieniem w Waszych potrawach.

Na koniec dodam, że jeśli chcecie zasadzić go w Waszych ogródkach, to teraz jest najlepszy moment. Groszek cukrowy sadzi się bowiem w końcówce marca lub na początku kwietnia. Mam nadzieję, że nie raz zagości on na Waszym stole i będziecie mogli cieszyć się wspaniałym intensywnym smakiem, jaki posiada.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz