piątek, 21 marca 2014

Makaron z łososiem i groszkiem cukrowym

Makaron jak wiecie uwielbiam. Spojrzałem ostatnio na bloga i doszedłem do wniosku, że dawno go u mnie nie było. A że zakupiłem niedawno piękny kawałek filetu z łososia postanowiłem go z nim połączyć. Spojrzałem do lodówki i uśmiechnęła się do mnie również paczka groszku cukrowego. Nie wiele myśląc siegnąłem po nią i zacząłem kombinować z czym by to tu jeszcze połączyć. Pomysł przyszedł po 10 minutach, nie mogłem się nim z Wami nie podzielić. Mam nadzieję, że zasmakuje Wam tak samo jak i mi.

Składniki:
1 opakowanie makaronu Pełne Ziarno Gniazda Wstążki od Lubelli
1 filet z łososia
2 łodygi selera naciowego
250 gram groszku cukrowego
1 czerwona papryczka peperoni
250 ml śmietany 18%
1 łyżeczka majeranku
1 łyżka octu winnego
1 łyżka oleju z pestek winogron
pół łyżeczki soli morskiej
pół łyżeczki pieprzu cytrynowego
pół łyżeczki czosnku granulowanego
1 łyżeczka suszonej słodkie papryki
pół łyżeczki suszonego imbiru


Przygotowanie:
Makaron gotujemy al dente, według instrukcji na opakowaniu producenta. Z łososia ściągamy skórę i kroimy go w grube kwadraty. Wkładamy go na suchą patelnie, najlepiej taką do której nam nie przywrze, i smażymy przez 5 minuty. Po dwie i pół minuty na jedną stronę.

Groszek cukrowy myjemy i odcinamy końcówki po obu jego stronach. Wrzucamy na gotujący się wrzątek z dodatkiem 1 łyżki octu winnego. Gotujemy około 8 minut, po około 6 minutach solimy wodę 1 łyżeczką soli. Po odsączeniu groszek możemy przeciąć jeszcze na połowę.

Na oddzielnej patelni rozgrzewamy 1 łyżką oleju z pestek winogron i wrzucamy pokrojonego w drobne paseczki selera naciowego i pokrojoną w drobą kosteczkę ostrą papryczkę peperoni. Pamiętajcie aby przy krojeniu pozbyć się pestek. Wszystko razem podsmażamy przez około 3 minut. Po tym czasie dodajemy śmietanę i szybko mieszamy aby się nie zważyła. Razem ze śmietaną dodajemy czosnek granulowany, paprykę słodką, imbir, majeranek, sół morską i pieprz cytrynowy. Wszystko porządnie mieszamy. Przykrywamy i co jakiś czas mieszając dusimy przez 3 minuty.

Gdy już wszystkie składniki będą gotowe na talerz wykładamy makaron i układamy na nim usmażone kawałki łososia oraz ugotowany groszek cukrowy. Wszystko polewamy przygotowanym sosem z selerem naciowym i ostrą papryczką.

Smacznego :)

 



1 komentarz: