wtorek, 15 kwietnia 2014

Babka majonezowa

Babki w różnych formach, smakach i postaciach to chyba najbardziej charakterystyczne ciasto Wielkanocne. U mnie w tym roku pojawiła się nowa, pierwszy raz przeze mnie przygotowywana, babka majonezowa. Gdy pierwszy raz o niej pomyślałem, to miałem jedną myśl, to nie może być dobre. Jednak po wypróbowaniu przepisu, bradzo miło się zaskoczyłem. Ciasto jest delikatne i puszyste, a smak po prostu obłędny. Myślę, że to jedna z tych propozycji, która powinna znaleźć się na Waszym Wielnaocnym stole. Przepis otrzymałem od mojej koleżanki, która z powodzeniem wykonuje ją co roku i babka znika ze stołu, tak szybko jak się na nim pojawia.

Składniki:
pół szklanki mąki pszennej
pół szklanki mąki ziemniaczanej
1 opakowanie cukru waniliowego
półtorej szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka
3 łyżki majonezu
półtorej łyżeczki aromtu waniliowego

Przygotowanie:
Oddzielcie białka od żółtek. Białka ubijcie na sztywną pianę z cukrem, po czym dodajcie żółtka i jeszcze raz wszystko razem porzadnie ubijcie.

Do tak przygotowanej masy stopniowo dodawajcie mąkę pszenną i ziemniaczaną. Cały czas miksujcie masę. Gdy już mąka ładnie połączy się z masą białkowo-żółtkową dodjacie proszek do pieczenia, cukier waniliowy i aromat waniliowy. Wymieszajcie do połączenia składników.

Na sam koniec dodajcie do masy 3 łyżki majonezu i zmiksujcie jeszcze raz do połączenia się składników. Polecam majonez Winiary, gdyż jest najbardziej łagodny i nie zdominuje smaku babki.

Pieczcie w nagrzanym do 170 stopni piekarniku przez około 40 - 45 minut.

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz