czwartek, 17 kwietnia 2014

Ciasteczka Wielkanocne

Co to by były za święta bez ciasteczek w kształcie jajek czy też królika? Ja przynajmniej takich sobie nie wyobrażam. Przepis jest na ciasteczka kruche, ale naprawdę wiele frajdy daje dekorowanie kolorowymi lukrami. Można puścić wodzę fantazji i przygotować naprawdę wspaniałe i kolorowe smakołyki. Jak dla mnie jest to tez idealny pomysł na spędzenie czasu wspólnie z maluchami. Moga bawić się konwencją, dodawać dekoracje, pisać mazakami. Frajda dla całej rodziny. Spróbujcie tego w domu.


Składniki:
3 szklanki mąki pszennej
250 gram margaryny (w temperaturze pokojowej)
1 szklanka cukru
4 żółtka
szczypta soli
1 łyżeczka aromatu waniliowego
2 łyżki kwaśnej śmietany (ja dałem 18%)



Przygotowanie:
Mąkę wsypać do miski i dodać cukier. Wbijć 4 żółtka i dodać sól. Margarynę pokroić na mniejsze kawałki i dodać do miski. Dodać dwie łyżki śmietany i szczyotę soli. Wszystko razem, ręcznie, porządnie zagnieść. Musi powstać jednolita masa bez żadnych grudek.

Gotowe ciasto zawinąć w folię i odłożyć do lodówki na około 40 minut. Po tym czasie wyciągnąć z lodówki i dzieląc na kawłki rozwałkowywać na podsypanej mąką stolnicy. Wykrawać nasze ulubione kształty.

Piec w temperaturze 170 stopni przez około 6 do 8 minut.

Do dekoracji polecam pisaki i lukry gotowe Dr. Oetker. Sprawdzą się tutaj idealnie :)

Smacznego :)

1 komentarz:

  1. Świetne, w zeszłym roku też robiłam, ale w tym odpuszczam. Do zrobienia mam za to tort na 2 urodziny Małego M.

    OdpowiedzUsuń