sobota, 12 kwietnia 2014

Konkurs z DecoMorreno

Dzisiaj mam dla Was konkurs z nagrodami ufundowanymi przez markę DecoMorreno. Jest to mój
pierwszy konkurs na blogu, dlatego też liczę na Wasze odpowiedzi. Za nim jednak przejdziemy do konkursu chciałem napisać dlaczego zdecydowałem się na konkurs właśnie z tą marką. Dla mnie to jedyne kakao jakie używam do wypieków. Daje naprawdę fajne efekty i ciast z jego użyciem zawsze smakują wyśmienicie. Używa go też cała moja rodzina od której uczyłem się gotować. Nie mogło go więc zabraknąć również w mojej kuchni.


No dobra to czas na zadanie konkursowe dla Was. Chciałbym abyście w komentarzach do tego wpisu podali mi jakiś fajny przepis na wypiek Wielkanocny w którym jednym ze składników będzie kakao DecoMorreno. Dodatkowo, krótko uzasadnijcie dlaczego właśnie to kakao gości w Waszych kuchniach. Pamiętajcie, że jedna osoba, może wpisać dowolną ilość komentarzy, jednak zostanie nagrodzona tylko raz.

Na Wasze odpowiedzi czekam do dnia 18 kwietnia do godziny 23:59. W konkursie nagrodzę dwie osoby. A do wygrania są dwa zestawy zawierające:

- 2 opakowania kakao DecoMorreno
- formę do wypiekania babki

No to dzieła moi kochani. Czekam na Wasze zgłoszenia :)



5 komentarzy:

  1. Tez tylko kupuję to kakao. A na Wielkanoc zawsze robię babkę marmurkową, wykorzystując dobrej jakości kakao DecoMorreno, które daje intensywny kolor i mocno kakaowy smak marmurka w tej babce. Składniki:
    5 jajek,
    1/2 szklanki mąki ziemniaczanej wymieszanej z 1/2 szklanki mąki tortowej, oraz 1/2 szklanki mąki ryżowej
    1 szklanka cukru,
    1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią z nutą kardamonu ,
    2 łyżki kakao DecoMorreno
    1 łyżeczka proszku do pieczenia.
    Lukier:
    białka i cukier puder
    motylki cukrowe do dekoracji
    Przygotowanie:
    Oddzielamy żółtka od białek. Żółtka ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy cukier waniliowy z nutą kardamonu, który sprawi, że babka zyska intensywną waniliowa nutę przełamaną korzennym zapachem kardamonu, proszek do pieczenia i wszystkie mąki. Dokładnie mieszamy masę mikserem na niskich obrotach. Białka ubijamy na sztywną pianę , łączymy białka z ciastem za pomocą łyżki silikonowej. 1/3 ciasta odkładamy i dodajemy do niego kakao, szybko mieszamy łyżką. Wlewamy ciasto do 1/3 wysokości formy dokładnie wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką tartą, nakładamy łyżką kakaowe ciasto . Przekładamy resztę jasnego ciasta. Pieczemy około 45 minut (aż ciasto będzie miało złoty kolor i będzie odchodzić od brzegów formy) w temp. 160 stopni z termoobiegiem.

    Upieczone ciasto lukrujemy i dekorujemy cukrowymi motylkami. Białko wlewamy do miski, dodajemy cukier puder i ubijamy go za pomocą elektrycznego miksera, będzie gęstszy i bardziej bielszy jak zrobimy to mechanicznie. Ubijamy tak długo aż uzyskamy pożądaną konsystencji lukru.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, ja też używam tylko tego kakao:) Przepis dodam później.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie. Zapach czekoladowej babki kojarzy mi się z moją kochaną babcią , która za każdym razem gdy jechałam do niej w odwiedziny ucierała ręcznie babkę z dodatkiem tego właśnie kakao z wiatraczkiem. A ja ze zdumieniem wpatrywałam się w ciasto , które zmieniało kolor.:) Odkąd pamiętam kupuje tylko i wyłącznie kakao DecoMorreno być może dlatego , że przywołuje we mnie miłe wspomnienia z dzieciństwa. Dlatego moją propozycja na wypiek z tym produktem jest puszysta babka czekoladowa (kakaowa) jaka piekła moja babunia.

    125 g miękkiego masła,
    3/4 szklanki cukru,
    2 jajka,
    1/2 szklanki mleka,
    1 szklanka jogurtu greckiego,
    2 szklanki mąki pszennej,
    1 łyżeczka proszku do pieczenia,
    1,5 łyżeczki sody oczyszczonej,
    1/2 szklanki ciemnego kakao

    Masło zmiksować z cukrem.Dodać jajka dalej miksować. Produkty sypkie przesiać razem i dodawać do masy maślano-jajecznej na zmianę z jogurtem. Na koniec dodać mleko i krótko zmiksować. forme do babki wysmarować masłem i oprószyć mąką . Piec około 50 min w 150 stopniach :) Smacznego :)
    Pozdrawiam Izabela Wójcik
    ziabkaa17@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro Wielkanoc, to musi być babka, a ja polecam pyszną, piaskową, waniliowo - kakaową babkę z rumowymi rodzynkami i domowym sosem czekoladowym:

    Potrzebujemy:
    - 5 jaj
    - szczypta soli
    - 2/3 szklanki cukru
    - 200 g roztopionego masła
    - 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego (najlepiej domowego)
    - 1 szklanka mąki
    - 100 g waniliowego budyniu
    - 1 łyżeczka proszku do pieczenia
    - 150 g rodzynek
    - 4 łyżki rumu
    - 1 pełna łyżka kakao DecoMorreno

    Rodzynki zalać szklanką wrzątku i odstawić aż zmiękną. Miękkie rodzynki odsączyć na sicie i zalać rumem. Mąkę przesiać razem z budyniem i proszkiem do pieczenia. Do jaj dodać sól i cukier i ubijać aż masa będzie puszysta i kremowa. Do ubitych jaj dolewać stopniowo, ciągle ubijając, przestudzone, roztopione masło. Dodać ekstrakt waniliowy i ubijając na niskich obrotach dosypywać stopniowo suche składniki (bez kakao). Do wymieszanej masy dodać osuszone na papierze kuchennym i obtoczone w mące rodzynki i rum. Połowę masy wylać do foremki na babkę, do pozostałej połowy dodać pełną łyżkę przesianego kakao i dokładnie wymieszać. Masę z kakao wylać na jasną część i babkę piec około 45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 C. Po wystudzeniu babkę polać domowym sosem czekoladowym:

    Na sos potrzebujemy:
    - 125 ml śmietanki kremówki
    - 2 łyżki cukru
    - 3 łyżki kakao DecoMorreno

    Wszystkie składniki umieścić w rondelku i dokładnie wymieszać. Gotować na małym ogniu aż masa zgęstnieje, często mieszając.

    Dlaczego kakao DecoMorreno gości w mojej kuchni?
    Kakao DecoMorreno cenię za wysoką jakość i jego wspaniały smak. Jest idealne do wypieków i każde ciasto z jego zastosowaniem zyskuje niesamowicie intensywny, czekoladowy smak. Kakao DecoMorreno używam do wszystkich czekoladowych deserów, nie tylko wypieków i gwarantuje mi ono ich wspaniały smak i kolor.

    Serdecznie pozdrawiam i zachęcam do wypróbowania mojego przepisu na babkę:)
    Aneta Majchrzak
    aneta.majchrzak@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Z uwagi na to ,że w żaden sposób nie mogłam dodać wcześniej przepisu nastąpiła jakaś blokada więc go dzisiaj w wielką niedzielę dodać wypada .Kakao Deco Morenno jak mężczyzna w kuchni czaruje dlatego jak na okres świąt mojej rodzince babkę z tym wspaniałym produktem przygotowuje .Do jej przygotowania potrzebne będą nam 4 wiejskie jajka ,których smak to dla podniebienia istna bajka .Kostka margaryny ,którą w każdym sklepie na półce widzimy .1 i 1/4 szklanki mąki pszennej dla Naszego organizmu zbawiennej .1 i1/4 mąki tortowej plus łyżeczki proszku do pieczenia ,który naszą babeczkę w dorodną w mig odmienia :) oraz dobrej jakości od Deco Morreno kakao ,które dodajemy śmiało .Pianę z białej jajek ubijamy cukier dodajemy ,żółtka delikatnie z pianą mieszamy a do tej czynności całą rodzinę zapraszamy .Ostudzoną margarynę do garnuszka wlewamy i dalej z całą family mieszamy .Mąki mieszamy ze sobą ,dodajemy proszek do pieczenia i niecha cała Nasza rodzinka niezwykły smak babki kakaowej docenia .Połowę masy do formy przekładamy ,grysikiem posypujemy a w drugiej coś równie smacznego przygotowujemy .Do drugiej formy ,która masłem i grysikiem jest wypełniona kakao wsypujemy przekładamy masą białą i wykonujemy to śmiało :) .Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni ,45 minutek i godzimy ze sobą swój głodzikowo -słodki smutek :) Dekorujemy według uznania i niechaj z Naszych wielkanocnych stołów dzięki blogowi ,,Mężczyzna gotuje '' słodki babka się wyłania . kochanka97@interia.pl

    OdpowiedzUsuń