poniedziałek, 19 maja 2014

Biszkopt - przepis podstawowy

Biszkopt to jeden z tych przepisów, który zawsze warto mieć zapisany gdzieś w naszych notatkach kulinarnych. Mnie urzekł ten, zaproponowany przez Panią Ewę Wachowicz, którą bardzo cenię za to jak gotuje. Dla mnie biszkopt to taka baza do tworzenia dalszych, wspaniałych ciast z kremami. Tym razem przygotowywałem go, żeby przygotować mój pierwszy w życiu tort urodzinowy. Bardzo się stresowałem czy wszystko wyjdzie tak jak powinno. Efekt był dla mnie naprawdę fajny, dlatego też dzielę się nim dzisiaj z Wami.


Składniki:
6 jajek
1 szklanka cukru
1 łyżeczk cukru waniliowego
1 szklanka mąki krupczatki
pół łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka oliwy

Przygotowanie:
Mąkę przesiewamy i dodajemy do niej proszek do pieczenia. Żółtka ucieramy z cukrem, zarówno tym zwykłym jak i waniliowym. Białka ubijamy na sztywną pianę, po czym delikatnie łyżką łączymy je z utartymi z cukrem żółtkami. Do mąki dodajemy oliwę i powoli, deliktanie mieszając mikserem dodajemy masę żółtkowo-białkową. Miksujemy do powstania aksamitnej, jednolitej masy. Gotowe ciasto przelewamy do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą, okrągłej formy. Pieczemy około 30 minut w nagrzanym do 180 stopni piekarniku.

Smacznego :)


1 komentarz:

  1. Też lubię Ewę Wachowicz nie tylko za że świetnie się ogląda jej programy, ale również za to iż nie ulega wszelakim modom i nagle nie robi się na coś anty...
    Jeśli dodaje margaryny to nie udaje że to masło, jeśli smalec to też. Najgorzej jak ludzie popadają w skrajności.

    OdpowiedzUsuń