środa, 14 maja 2014

Sałatka "Wspomnienie Italii"

Czasem nachodzi mnie ochota na sałatkę. Myślę sobie wtedy, jakie składniki by w niej połączyć, żeby smakowało to dobrze. Tym razem w lodówce znalazłem szynkę parmeńską i przypomniał mi się czas kiedy miałem okazję zwiedzać Toskanię razem z kilkoma blogerkami kulinarnymi. Stąd też wpadłem na pomysł żeby nazwać tą propozycję "Wspomnienie Italii". Ja bardzo miło ten czas wspominam, dlatego też chciałem przemycić w tym dniu kilka moich wspomnień na talerzu. Mam nadzieję, że zasmakuje Wam moja propozycja. Przygotowuje się ją szybko, więc idealnie nada się na lekką kolację po powrocie z pracy.


Składniki:
1 garść świeżej roszponki
4 plastry szynki parmeńskiej
połowa 1 żółtej papryki
połowa 1 czerwonej papryki
połowa 1 zielonej papryki
garść kiełków brokuła
1 duży pomidor
1 kulka mozzarelli

Sos do sałatki
1 łyżeczka suszonych ziół prowansalskich
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka octu balsmaicznego

Przygotowanie:
Roszponkę umyć i wyłożyć na talerzu. Paprykę żółtą, czerwoną i zieloną umyć i pokroić w kostkę. Przygotowane kostki papryki ładnie rozłożyć na roszponce. Mozzarellę pokroić w kostkę i również rozłożyć na roszponce.

Pomidory spażyć i obrać ze skórki. Nastepnie pokroić w półksiężyce i położyć na talerzu z pozostałymi składnikami. Plastry szynki parmeńskiej porwać w rękach na mniejsze kawałki i rozłożyc na górze sałatki. Kiełkami przykryć całość sałatki.

Do szklanki wlać dwie łyżki oliwy z oliwek, łyżeczkę octu balsamicznego oraz dodać suszone zioła prowanasalskie. Porządnie wymieszać i wylać dressing na przygotowaną na talerzu sałatkę.

Smacznego :)




1 komentarz: