piątek, 27 czerwca 2014

Kotlety sojowe

Moje eksperymenty kulinarne związane z kuchnia wegetariańską zaprowadziły mnie ostatnio do zakupu ziaren soi. Nie miałem wcześniej do czynienia z tymi ziarnami, jednak moja pierwsza myśl to były kotlety. Nie przypuszczałem jeszcze wtedy, że ich przygotowanie zajmie mi aż tyle czasu. Jednak smak jaki maja te pyszne kotleciki był tego wart. Mam nadzieję, że i Was nie odstraszy długość ich przygotowania i zagoszczą one na Waszym stole.


Składniki:
500 gram surowych ziaren soi
litr bulionu warzywnego
jedna marchewka
1 cebula
pęczek natki pietruszki
łyżka świeżego lubczyku
3 łyżki bułki tartej
2 jajka
sól
pieprz
2 rozmącone jajka
bułka tarta do obtaczania
olej do smażenia


Przygotowanie:
Ziarna soi wsypać do miski i zalać wrzątkiem. Odstawić na noc. Następnego dnia wrzucić ziarna do bulionu warzywnego i gotować około 4,5 godziny. Ugotowane ziarna przestudzić i zblendować na jednolitą masę. W czasie gdy ziarna soi się gotują należy obrać jedną marchewkę i ugotować ją do miękkości. Następnie kroimy marchewkę w drobna kostkę. Należy też obrać cebulę i pokroić ją w drobną kosteczkę. Cebulę smażymy na złocisty kolor na patelni z dodatkiem oleju.

Pęczek natki pietruszki drobno posiekać i całość wrzucić do zblendowanych ziaren soi. Lubczyk posiekać, jednak do masy dodać należy tylko jedną łyżkę. Dodajemy podsmażoną cebulę, marchewkę oraz wbijamy dwa jajka. Dosypujemy 3 łyżki bułki tartej. Tak przygotowana masę ręcznie wyrabiamy, tak jak na kotlety mielone. Wszystkie składniki muszą się ładnie połączyć.

Z gotowej masy formujemy kotlety, które następnie obtaczamy w rozmąconym jajku i bułce tartej.. Smażymy na złocisty kolor na patelni z dodatkiem oleju.

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz