środa, 16 lipca 2014

Letnia sałatka owocowa z jadalnymi kwiatami

Ciepło na dworze, więc i dania, które spożywamy powinny być na zimno. Ja postanowiłem poeksperymentować z jadalnymi kwiatami i przygotowałem dla Was sałatkę owocową. To co jest w niej fajne, to fakt, że dodałem eliksiru sosnowego. Ma on bardzo dobre działanie na udrożnienie górnych dróg oddechowych oraz pomaga przy infekcjach gardła. Pani, która mi go sprzedał mówiła również, że może działać jak antybiotyk. Jest słodki i można go wykorzystywać do pieczenia ciast. Spróbujcie sami.


Składniki:
2 owoce kiwi
2 brzoskwinie typu UFO
ćwiartka arbuza
szklanka czerwonych porzeczek
kilka listków nasturcji
kilka listków bratków
kilka listków mięty
sok z połówki pomarańcza
2 łyżki syropu sosnowego

       

Przygotowanie:
Owoce należy obrać ze skórki i pokroić w kostkę. Arbuza polecam pozbawić pestek. Tak przygotowane owoce wrzucamy do miski i zalewamy je sokiem wyciśniętym z połówki pomarańczy oraz syropem sosnowym. Do miski dorzucamy szklankę czerwonej porzeczki.

Miętę rwiemy na malutkie kawałki i wrzucamy do miski z owocami. Wszystko razem mieszamy i odstawiamy na godzinę do lodówki.

Przed podaniem dekorujemy kilkoma listkami jadalnych kwiatów, zarówno bratku jak i nasturcji.

Smacznego :)


2 komentarze:

  1. Zjadłabym, tak ładnie i smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do zrobienia w domu. Smakuje naprawdę ciekawie :)

      Usuń