wtorek, 12 sierpnia 2014

Angelina Jolie "Notatki z podróży"

Dzięki uprzejmości Wydawnictwa FILIA, otrzymałem książkę autorstwa Angeliny Jolie "Notatki z podróży". Przyznam się szczerze, że podchodziłem do tej lektury ze sceptycznym nastawieniem. Jednak juz po kilku stronach bardzo miło się rozczarowałem.


Ta książka, to prywatne zapiski Angeliny, które powstały podczas pierwszych misji pokojowych w jakich autorka miała okazję brać udział. Jest w tej lekturze bardzo wiele emocji. Autorka w bardzo obrazowy sposób przedstawia to, co zobaczyła w krajach trzeciego świata. Jest tutaj bieda, brud, choroby, a nawet śmierć. Osobiście po przeczytaniu tej książki sam zastanowiłem się nad tym jak dobre jest moje własne życie.


Język jakim jest napisana ta pozycja jest bardzo przystępny. Na pewno miał na, to wpływ fakt, że są to prywatne przemyślenia tej wielkiej gwiazdy. Można tutaj zobaczyć obraz zupełnie innej kobiety niż ta którą znamy ze srebrnego ekranu. To, że aktorka zdecydowała się podjąć taka podróż i stać się ambasadorem UNICEF jest jej ogromnym atutem. Wiele razy w tej książce można się spotkać z wyrzutami sumienia jakie pojawiają się u niej ze względu na stan w jakim mieszkają ludzie w krajach, które odwiedziła. Brak toalet, wszechobecny brud i fetor. To realia z jakimi musiała się zmierzyć.


Myślę, że to bardzo ważna książka i powinien ją przeczytać każdy, kto narzeka na swój los. Otwiera ona oczy na zupełnie inny wymiar życia. Wymiar, w którym ludzie mocno doświadczenia przez los i tak potrafią cieszyć się z kolejnego dnia życia. Ja bardzo wiele wyniosłem z tej lektury i myślę, że Wy również powinniście po nią sięgnąć. Wakacje przecież sprzyjają czytaniu i może raz na jakiś czas warto sięgnąć po coś, co da nam do myślenia.

Polecam tą pozycję w 100%!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz