środa, 13 sierpnia 2014

Ciasto z białymi porzeczkami

Lato, to czas, który sprzyja przygotowywaniu wszelkiego rodzaju ciast z owocami. Jest ich pełno na straganach i osiedlowych warzywniakach. Warto, więc korzystać, póki są. Ja tym razem postawiłem na białe porzeczki i prostotę. Ciasto, które mam dzisiaj dla Was nie jest trudne w przygotowaniu, a smakuje wybornie. Jest lekkie i sycące. Idealnie nada się do popołudniowego odpoczynku na tarasie przy kubku ulubionej kawy.



Składniki:
5 jajek
2 szklanki mąki pszennej tortowej u mnie od Lubelli
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szklanka cukru
2 łyżki jogurtu naturalnego gęstego
3/4 szklanki oleju
łyżeczka aromatu waniliowego
250 gram białych porzeczek
szczypta soli

                 

Przygotowanie:
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywna pianę ze szczypta soli. Ubijając powoli dodajemy cukier. Nie wsypujemy wszystkiego od razu, bo piana nam nie wyjdzie. Musi nam powstać gładka i jednolita masa.

Gdy piana będzie już ubita, stopniowo zaczynamy dodawać żółtka i dalej ubijamy. Kiedy masa zrobi się żółtawa dodajemy jogurt, proszek do pieczenia, olej oraz aromat waniliowy. Dalej ubijamy, około 5 minut do połączenia się wszystkich składników.

Po ubijaniu dosypujemy do masy mąkę i mieszamy łyżką do momentu, aż wszystko ładnie się połączy.

Porzeczki myjemy i oczyszczamy je z łodyg.

Ciasto przelewamy do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tarta tortownicy o średnicy 20 - 23 centymetrów. Na ciasto wysypujemy przeczki, możemy je lekko powciskać wgłąb ciast widelce. Gotowe, wstawiamy do nagrzanego do 180% piekarnika i pieczemy około 50-60 minut. Ja piekłem na funkcji góra-dół, bez termoobiegu.

Smacznego :)



4 komentarze:

  1. Świetnie się prezentuje to ciacho! ; )
    Rewelacyjny pomysł! *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, wygląda absolutnie cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło to słyszeć, kiedyś zaproszę na degustację :)

      Usuń