poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Jajka z pieca kurkami

Jakiś czas temu, miałem okazję brać udział w warsztatach prowadzonych przez rodowitego Włocha. Nauczyłem się wiele, jednak najbardziej w pamięć zapadł mi pomysł dodania do jajek startej skórki cytryny. Nigdy nie spotkałem się z takim dodatkiem, zwłaszcza do jajek. Jednak po spróbowaniu dania przygotowanego przez kucharza, moje podniebienie oszalało. Ten mały akcent dodał jajkom tak wiele smaku, że koniecznie musiałem wykorzystać ten trik w jakimś swoim daniu. I tak właśnie, postanowiłem przygotować dla Was, mojego pomysłu jajka z pieca z dodatkiem skórki z cytryny. Mam nadzieję, że i Wam zasmakuje.


Składniki:
3 jajka
2 łyżki świeżo posiekanej natki pietruszki
1 łyżka skórki otartej z cytryny
1 mała cebula
200 gram kurek
1 łyżka masła
sól
pieprz

                  

Przygotowanie:
Kurki porządnie umyć. Cebulę obrać i posiekać w drobną kosteczkę. Natkę pietruszki umyć i posiekać.

Na patelni roztapiamy 1 łyżkę masła. Następnie, wrzucamy na nie posiekaną cebulę i smażymy do momentu aż będzie pięknie szklista. Teraz dodajemy kurki i lekko solimy całość. Kurki smażymy około 3-4 minut. Następnie na kurki z cebulą wbijamy jajka i wrzucamy posiekaną natkę pietruszki i otarta skórkę z cytryny. Solimy i pieprzymy według uznania.

Po około 2 minutach zdejmujemy z ognia i wstawiamy, do nagrzanego do 130 stopni piekarnika. Pieczemy około 6 minut. Wyjmujemy z piekarnika i możemy przystąpić do konsumpcji.

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz