wtorek, 19 sierpnia 2014

"Poniedziałki bez mięs" - Paula, Stelli i Mary McCartney

Jako, że mam w domu wegetarianina, często przygotowuję dania bez mięsa. Ucieszyłem się, więc bardzo, gdy Grupa Wydawnicza Publicat, podesłała mi do recenzji książkę "Poniedziałki bez mięs". Jak się dowiedziałem po przeczytaniu wprowadzenia, to nie tylko pozycja wydawnicza, ale cała akcja mająca na celu przekonanie ludzi do rezygnacji z mięsa. Nie mówię, że całkowicie, ale, chociaż w jednym dniu tygodnia.


 We wprowadzeniu do książki, możemy przeczytać kilka ciekawych informacji. Nie wiem, czy wiedzieliście, na przykład, że jeśli przynajmniej na jeden dzień każdy człowiek zamieniłby mięso i nabiał na warzywa, to w znacznym stopniu ograniczona zostałaby emisja gazów cieplarnianych. Mnie ten argument przekonuje.

Co do samej książki i jej strony kulinarnej, to muszę przyznać, że zrobiła na mnie ona ogromne wrażenia. Jest bardzo dopracowana i pełna wspaniałych przepisów, zilustrowanych naprawdę prostymi, ale pięknymi zdjęciami.

                 

Schemat książki też jest bardzo czytelny. Podzielona ona jest według pór roku. Każda pora roku posiada przepisy na wszystkie tygodnie. Jest, to wygodne i bardzo ułatwia odnalezienie właściwego tygodnia na nasze poniedziałkowe danie bez mięsa.

Co jeszcze bardziej, przekonało mnie do tej książki, to fakt, że znajdują się tutaj nie tylko przepisy rodziny McCartney'ów. Jest tutaj wiele nazwisk ze światowego firmamentu kulinarnego. Każdy z nich dorzucił coś od siebie do przepisów.

                 

Koniecznie sięgnijcie po tą pozycję. Potrawy są smaczne i naprawdę warte uwagi. Na pewno się nie zawiedziecie, a przy okazji przyczynicie się do poprawy ekologicznego stanu naszej planety.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz