piątek, 19 września 2014

Pieczone figi na krążku z sera koziego, z dodatkiem czerwonego pieprzu i migdałów, z sosem miodowo - cytrynowym z nutką cynamonu

Tym razem poniosła mnie fantazja. Postanowiłem trochę poeksperymentować w kuchni i stworzyłem danie, które brzmi wykwintnie, jednak jest bardzo proste w przygotowaniu. Natchnęła mnie do niego, koleżanka blogerka, która stwierdziła, że proste dania to każdy może wymyślić. Według jej opinii nie potrafiłbym przygotować dania wykwintnego i efektownego. Nie wiele myśląc, podjąłem wyzwanie i oto efekt moich starań. Mam nadzieję, że Wam zasmakuje. Smaki, jakie tutaj zawarłem, bardzo dobrze ze sobą współgrają i wydobywają głębie z każdego z użytych produktów.


Składniki:
4 świeże figi
300 gram sera koziego
2 łyżeczki ziaren czerwonego pieprzy brazylijskiego
2 łyżki płatków migdałowych
5 łyżek miodu
sok wyciśnięty z połówki cytryny
pół łyżeczki cynamonu


Przygotowanie:
Figi umyć i nożem naciąć na nich krzyż. Każdą z figi, po nacięciu, złapać za podstawę i mocno ścisnąć. Ma, to na celu wyciśnięcie figi, aby powstał piękny kwiatek. Tak przygotowane, wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec przez około 15 - 20 minut.

Ser kozi przełożyć do miski i rozdrobnić widelcem.

Ziarna czerwonego brazylijskiego pieprzu rozetrzeć w moździerzu i dodać do serka koziego. Wszystko razem porządnie wymieszać. Z serka, za pomocą formy, utworzyć krążki. Każdy z krążków, lekko posmarować miodem i obsypać płatkami migdałów. Gotowe krążki ułożyć na talerzu.

Do małego garnuszka, wlać sok wyciśnięty z połówki cytryny i dodać 5 łyżek miodu, Wymieszać. Całość podgrzać, jednak nie doprowadzić do wrzenia. Gdy nasza roztwór będzie już ciepły dodajemy pół łyżeczki cynamonu. Dalej mieszając, podgrzewamy sos jeszcze około 3 minut.

Upieczone figi, ustawiamy na krążku z sera. Wszystko polewamy sosem cytrynowo - miodowym z cynamonem. Najlepiej lać go w środek figi. Spowoduje to, że ładnie z niej wycieknie na resztę potrawy.

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz