czwartek, 2 października 2014

Kilka słów o... Papryce

Papryka, królowa jesieni. To, ona obecnie króluje na naszych bazarach. Obecnie jest na nią sezon, więc warto przygotować z niej wspaniałe dania oraz przetwory. Teraz jest ten moment, kiedy możecie zachować jej niezwykły smak i witaminy na dłużej. A, witamin w papryce jest naprawę wiele.


Przede wszystkim, to czerwone warzywo jest istną bombą witaminy C. W 100 gramach papryka zawiera, aż 90 mg tej witaminy. Przypomnę, że dzienne zapotrzebowanie człowieka, to około 60 mg. Jak sami widzicie, jedna zjedzona papryka załatwia sprawę na cały dzień.


Papryka, zawiera również wiele prowitaminy A czyli, inaczej beta-karotenu. 100 gram powinno zaspokoić około 70% dziennego zapotrzebowania organizmu w tą witaminę. Jeśli, więc sięgniecie po nią zapewnicie sobie lepszą cerę i wspomożecie Wasz wzrok.


Regularne jedzenie papryki spowalnia również procesy starzenia się skóry. Nie walczcie z pokusą, dzięki papryce zachowacie na dłużej młodość. Dzięki niskiej kaloryczności wspomożecie proces odchudzania.


Na koniec warto wspomnieć, że papryka to nie tylko witaminy, ale również i minerały. Jedna papryka zawiera sporą dawkę wapnia, potasu, czy żelaza. Jak dla mnie jest to jedno z tych warzyw, które powinno zagościć na stałe w naszej diecie. Zarówno ze względu na wartości jakie posiada, jak i możliwości kulinarne jakie daje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz