piątek, 7 listopada 2014

Kotlety z jajek

Jak wiecie, żyję z wegetarianinem. Muszę więc przygotowywać co jakiś czas dania wegetariańskie. Powiem Wam, że sam też znacznie ograniczyłem spożycie mięsa. Nie dlatego, że przechodzę na taki typ kuchni. Po prostu, jestem leniuszkiem. Nie zawsze chce mi się robić dwa obiady. Wygodniej jest zrobić jeden i raz na jakiś czas zrezygnować z mięsa. Na początku miałem takie poczucie, że mało jest pomysłów na smaczne wegetariańskie jedzenie. Jednak, gdy zacząłem zgłębiać ten typ kuchni, okazało się, że jest tych pomysłów dość sporo. Dzisiaj, w związku z tym, zaserwuję Wam moje ulubione kotlety jajeczne. Są pycha, sprawdźcie sami.



Składniki:
6 jajek ugotowanych na twardo
1 czerstwa bułka
2 całe jajka
bułka tarta
1 szklanka mleka
2 małe cebule
olej do smażenia
2 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki
2 łyżki drobno posiekanego lubczyku
sól
pieprz
olej do smażenia


Przygotowanie:
Ugotowane na twardo jajka obieramy ze skorupek i kroimy w kosteczkę. Wrzucamy do miski.

Na patelni rozgrzewamy olej. Cebulę kroimy w drobną kosteczkę i szklimy ją na patelni. Nie trzymajcie jej dłużej niż 4 minuty. Gotową cebulę dodajemy do miski z pokrojonymi jajkami.

Bułkę namaczamy w szklance mleka. Gdy, już wsiąknie cały płyn, odsączamy ją i rwiemy na małe kawałki do miski z jajkami.

Do bułki, jajek i cebuli wbijamy 1 jajko i dodajemy natkę pietruszki i lubczyk. Solimy i pieprzymy do smaku.

Wyrabiamy masę ręcznie. Następnie formujemy kotleciki.

Do jednej miseczki wsypujemy bułkę tartą, natomiast do drugiej wbijamy jedno jajko i rozkłócamy je widelcem.

Uformowane kotleciki obtaczamy najpierw w jajku, a następnie w bułce tartej. Smażymy na złocisty kolor po obu stronach.

Smacznego :)



1 komentarz:

  1. Ja również lubię dania bezmięsne, szczególnie gdy na obiad pojawia się tak świetny pomysł jak Twoje kotlety! Przepis zachowany :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń